همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه از ساخت یک موشک استراتژیک در این کشور خبر داد که می‌تواند آمریکا را ظرف یک ساعت غرق کند.

سلاح جدید روسیه در مدت یک ساعت آمریکا را می تواند غرق کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شبکه نزدیک به دولت روسیه اعلام کرد که کارشناسان نظامی روسیه به تازگی موشکی را آزمایش کرده‌اند که توانایی بسیار بالایی در ذوب یخ دارد و می‌تواند کوه‌های بزرگ یخ را ظرف مدت کوتاهی آب کند.

بنا بر این گزارش، موشک مذکور که نام آتش فشان بر آن نهاده شده به عنوان یک سلاح استراتژیک آینده مدار در خدمت ارتش روسیه قرار خواهد گرفت و در سال‌های اخیر چندین بار به شکل اولیه آزمایش شده است.

به گفته‌ی یکی از کارشناسان دست‌اندر کار در ساخت این سلاح جدید، مواد منفجره به کار رفته در این موشک از ترکیب ماده مگنسیوم و 20 عنصر دیگر است که قابلیت اشتعال در آب و ایجاد دمای بسیار بالا را به این موشک داده‌ است.

بنا به گفته‌ی کارشناسان روسی، موشک مذکور چند کیلومتر مانده به هدف که همان کوه‌های بزرگ یخ است در آسمان منفجر شده و به شکل توپ‌های سفید سوزانی در می‌آید که با سرعت 850 متر بر ثانیه بر قطعات بزرگ یخ فرود می‌آید و باعث ذوب سریع این آنها می‌شوند.

در آزمایشات ارتش روسیه نشان داده شده که یک گرم از این ماده می‌تواند یک کاسه آب را ظرف 4 ثانیه بخار کند و این بدان معناست که یک موشک 5 تنی می‌تواند شهر بزرگی را ظرف نیم ساعت بسوزاند و چند موشک ظرف یک ساعت می‌تواند کوه‌های بزرگ یخ را به آب تبدیل کنند که سیلاب ناشی از آن هر منطقه‌ای را ویران می‌کند.

کارشناس روس ادامه داد، در جهانی که جنگ رسانه‌ای و حوادث طبیعی مصنوعی در آن باب شده است و ژاپن با ساخت ویروس‌های رایانه‌ای و ناتو با حمله به روسیه از طریق اوکراین درصدد تحکیم قدرت هستند، روسیه نیز ناگزیر از ساخت سلاحی است که بتواند این کشورها را ظرف چند ساعت غرق کند.

کد خبر 256330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز