همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش اکنون در خلیج عدن حضور دارد و به سمت مسقط در حال حرکت است.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این ناوگروه روز هشتم یا نهم اردیبهشت وارد آب‌های دریایی کشورمان می‌شود و همچنین ناوگروه سی‌ام ارتش دو روز قبل حرکت خود را آغاز کرد.

وی همچنین افزود: مراحل ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس آغاز شده است. این ناوشکن توانایی نیروی دریایی افزایش می‌دهد زیرا هم قادر است در عرصه آموزشی عمل کرده و هم می‌تواند ماموریت‌های ناوشکن را انجام دهد.

فرمانده نیروی دریای ارتش در ادامه اظهار کرد: دزدی دریایی همچنان ادامه دارد ولی ما با قدرت با آن مقابله می‌کنیم.

سیاری با بیان اینکه "زیردریایی کلاس فاتح در سال جدید رونمایی می‌شود"، افزود: ناوشکن کلاس جماران در مدل‌های دو تا هفت نیز در حال تولید است.

وی درباره همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر نیز گفت: ما با همه کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله آذربایجان در ارتباط هستیم و معتقدیم اگر امنیت این منطقه برقرار نشود، ما نمی‌توانیم از منابع این دریا استفاده کنیم.

سیاری در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد قراردادی میان ایران و این کشورها بسته شود، این کار از طریق وزارت دفاع انجام خواهد شد.

کد خبر 256292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز