پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش جزئیات برنامه های روز ارتش را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه های روز ارتش در 29 فروردین را اعلام و اظهار داشت: برنامه‌های روز ارتش در ساعت هشت صبح با حضور رئیس جمهور در جوار مرقد مطهر امام (ره) و به طور همزمان در سراسر کشور آغاز می شود و با رژه یگان‌های نمونه ارتش از مقابل جایگاه ادامه پیدا می کند.

وی در ادامه رژه جنگنده های نیروی هوایی، بالگردهای هوانیروز، یگان های نمونه پیاده و زرهی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، نمایش دستاوردهای جدید دفاعی ارتش و حضور مقتدرانه چتربازان را ازمهم ترین بخش های رژه عنوان کرد.

امیر سرتیپ تقی خانی با اشاره به پوشش این مراسم از سوی بیش از 400 خبرنگار داخلی و خارجی، گفت: علاوه بر شبکه اول سیما که به طور کامل مراسم را به صورت زنده پخش می کند، رادیو ایران، شبکه خبر، شبکه های العالم و پرس تی وی نیز بخش هایی از این مراسم را به صورت زنده پوشش خواهند داد.

جانشین معاونت فرهنگی و روابط ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص علت نامگذاری روز ارتش توسط امام خمینی(ره)، نیز گفت: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، تنها نیرویی که توانست در تقویت و استحکام انقلاب نوپای اسلامی نقش اساسی داشته باشد، ارتش بود و به همین دلیل دشمنان به دنبال حذف این بازوی قوی امام (ره)و انقلاب بود. لذا زمزمه انحلال ارتش و تشکیل ارتش بی طبقه را دادند که امام خمینی رحمت الله علیه با حمایت از ارتش، 29 فروردین را به عنوان روز ارتش اعلام کردند و فرمودند ارتش با تمام ساز و برگ به رژه بپردازد.

وی در پایان از آحاد مردم ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور در محل رژه یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر ایران اسلامی، قوت قلبی باشند برای فرزندان ارتشی خود در حراست از کیان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

کد خبر 256261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز