چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس کنسرسیوم رسانه‌ای اشپرینگر آلمان (Springer) در مقاله‌ای برای روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ نوشت سلطه اینترنتی گوگل، این شرکت را ترسانده است.

Mathias Dopfner

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، ماتیاس دوپفنر (Mathias Döpfner) نوشت: من باید یک بار به صراحت و محترمانه این را بگویم، چون کمتر کسی از همکاران هست که این ترس را علنی کند. به عنوان یکی از بزرگان در میان شرکت‌های خرد، ما شاید باید در این بحث به صورت روشن صحبت کنیم.

وی افزود کل بازار تبلیغات اینترنتی وابسته به الگوریتم‌های گوگل است. "ما - و بسیاری از دیگران - به گوگل وابسته هستیم".
همین هفته پیش بود که اریک اشمیت، رییس هیات مدیره گوگل در مقاله‌ای در روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ از انتشاراتی‌های آلمان خواستار همکاری بهتری شده بود.

او در این رابطه به شراکت گوگل با انتشارات اشپرینگر برای بازاریابی اتوماتیک در اینترنت و دستگاه‌های موبایلی اشاره کرده بود.

انتشاراتی‌های آلمان با گوگل مشغول دعوی در این باره هستند که آیا این کنسرسیوم جستجوگر باید بابت بخشی از متن‌هایی که از کتاب‌های منتشره آنها به مخاطبانش ارایه می‌دهد، پول پرداخت کند یا خیر.

این شرکت آمریکایی زیر بار این ادعا نرفته است. بر اساس قوانین مالکیت معنوی آلمان، موتورهای جستجوگر همچون گوگل فقط باید چند کلمه یا بخش کوچکی از متن را به نمایش بگذارند.

گوگل در همین حال مشغول دعوایی چند ساله با کمیسیون اروپا بر سر قدرت غول های اینترنتی در بازار اینترنت است که به مصالحه نزدیک شده است.

بسیاری از شرکت‌ها گوگل را متهم کرده‌اند به شیوه‌ای غیرعادلانه آنها را از این گردونه خارج کرده است.

کد خبر 256172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز