ایکر کاسیاس هرچند در لالیگا نیمکت‌نشین شده ولی مسئولیت محافظت از دروازه رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان و جام حذفی همچنان برعهده اوست.

ایکر کاسیاس، دروازه‌بان رئال‌مادرید

کاسیاس هفته گذشته در زمین دورتموند نمایش درخشانی داشت و با چند مهار سرنوشت‌ساز به رئال‌مادرید کمک کرد که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد. رئال برای رسیدن به این مرحله شالکه و دورتموند، 2‌تیم آلمانی را حذف کرده و براساس قرعه در نیمه‌نهایی هم باید با یک تیم آلمانی روبه‌رو شود. سومین حریف آلمانی رئال مادرید، بایرن‌مونیخ است که مدافع قهرمانی اروپا به‌شمار می‌رود و عبور از آن به آسانی عبور از 2 تیم قبلی نخواهد بود. با وجود این کاسیاس هراسی از تیم آماده بایرن ندارد و معتقد است که راه رسیدن به فینال لیسبون از آلمان می‌گذرد.

کاپیتان رئال‌مادرید پیش از این 2بار قهرمانی لیگ قهرمانان را تجربه کرده و انگیزه زیادی دارد که در دهمین قهرمانی اروپایی باشگاه که هواداران مدت‌هاست منتظر آن هستند، شریک باشد. ایکر امشب هم در فینال جام حذفی درون دروازه رئال‌مادرید می‌ایستد و امیدوار است آنها بتوانند انتقام شکست خانگی اخیرشان مقابل بارسا در لالیگا را بگیرند. کاسیاس در این گفت‌وگو درباره رویارویی با بایرن‌مونیخ و بازی‌های باقیمانده فصل صحبت کرده است.

  • بازی با بایرن‌مونیخ را چطور می‌بینی؟

قرعه جذابی است. ما با حریف خیلی سختی روبه‌رو شده‌ایم که مدافع عنوان قهرمانی است ولی هدف ما این است که بایرنی‌ها را حذف کنیم. آنها در تمام خطوط بازیکنان خوبی دارند که در پست خودشان بهترین هستند. برای رسیدن به فینال لیسبون باید با تمام وجود تلاش کنیم. ما در روزهای گذشته بدشانسی‌هایی داشته‌ایم و مصدومیت چند بازیکن روی عملکرد تیم تأثیر گذاشته است. در دورتموند لحظات پراضطرابی داشتیم و معمولا در آلمان نتایج خوبی نگرفته‌ایم ولی می‌دانیم که برای رسیدن به فینال لیسبون باید از آلمان عبور کنیم. برای این بازی هیجان‌زده خواهم بود و امیدوارم که تیم‌مان برنده شود.

  • شکست 2بر صفر شما مقابل دورتموند غیرمنتظره بود...

شاید چنین شکست‌هایی گاهی به نفع تیم باشد و حکم زنگ بیدارباش را دارد. خوب شد که این شکست در آن بازی اتفاق افتاد. گل اول آنها روی اشتباه ما بود و گل دوم هم نتیجه اشتباه دیگری در خط میانی. فراموش نکنید که ما یک پنالتی را هم از دست دادیم. ما می‌دانستیم که چطور با فشار حریف مقابله کنیم.

  • غیبت احتمالی رونالدو در فینال جام حذفی و بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان چه تأثیری روی تیم شما خواهد داشت؟

غیبت رونالدو فقدان بزرگی برای تیم ماست. او بازیکنی است که حضورش تأثیر زیادی روی بازی ما و بازی حریف دارد. حالا این اتفاق افتاده و می‌دانیم که احتمالا نمی‌توانیم برای فینال جام حذفی روی او حساب کنیم، پس امیدواریم که او هر چه زودتر آماده بازی شود چون به او نیاز داریم؛ البته مربی بازیکنان دیگری دارد که می‌تواند از آنها استفاده کند. بردن جام حذفی اتفاق خیلی خوبی خواهد بود، به‌ویژه اینکه در فینال باید بارسا را شکست بدهیم.

  • فکر می‌کنی رونالدو بتواند خودش را برای فینال آماده کند؟

او بهترین کسی است که می‌تواند در این مورد صحبت کند. خودتان بهتر از هر کسی وضعیت مصدومیت‌تان را می‌دانید و رونالدو اگر متوجه شود که بهبود یافته، نخستین کسی است که به مربی اعلام آمادگی می‌کند.
با حذف بارسا از لیگ قهرمانان، حالا رئال‌مادرید تنها تیمی است که می‌تواند به قهرمانی سه‌جانبه برسد...
در این مقطع از فصل که تقویم بازی‌ها فشرده است، مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها هم زیاد می‌شود ولی تیم ما به اندازه کافی بازیکن دارد که بتواند به فکر فتح هر 3 جام باشد. ما باید بازی به بازی پیش برویم و از حالا باید تمام ذهن‌مان متوجه نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشد.

شما گفته بودید که به‌خاطر خطای بوسکتس روی پپه در ال‌کلاسیکوی قبلی به‌صورت او یک سیلی می‌زنید. ولی ژاوی گفته که قضاوت شما ناعادلانه است و بوسکتس هرگز صورت پپه را لگد نکرده است...
اگر ژاوی با حرف من مشکل دارد باید با آرامش با من صحبت می‌کرد، نه اینکه با مصاحبه مطبوعاتی‌اش به برنامه‌های تلویزیونی خوراک بدهد. به هرحال لازم نیست دیگر در این مورد صحبت کنیم. باید این بحث را کنار بگذاریم چون دیگر خسته‌کننده شده است.

  • پیشنهادهای انگلیسی برای کاسیاس

درخشش دیه‌گو لوپز در دروازه رئال‌مادرید که فرصت بازی در لالیگا را از کاسیاس گرفته، آینده مبهمی را برای این دروازه‌بان باتجربه به‌وجود آورده است. وقتی مورینیو، لوپز را به دروازه‌بان اصلی رئال تبدیل کرد، همه، آن را به‌حساب اختلاف سرمربی پرتغالی با کاسیاس گذاشتند ولی با آمدن آنچلوتی در شروع فصل هم ترتیب دروازه‌بانان رئال تغییری نکرد.

البته نیمکت‌نشینی بیش از آنکه به ضعف این دروازه‌بان باتجربه برگردد، نتیجه درخشش فوق‌العاده لوپز در 2 فصل گذشته بوده است، به همین‌خاطر است که باشگاه‌های بزرگ اروپایی در ماه‌های اخیر پیشنهادهایی مختلفی را برای جذب کاسیاس ارائه داده‌اند. حالا همه منتظر پایان فصل هستند تا ببینند کاپیتان رئال‌مادرید میان ماندن و رفتن کدام یک را انتخاب می‌کند.

به‌نظر می‌رسد کاسیاس در میان باشگاه‌های انگلیسی طرفداران زیادی داشته باشد. سانتی کاسورلا، هافبک اسپانیایی آرسنال هفته گذشته گفت که از کاسیاس خواسته به این تیم بپیوندد؛ «به او گفته‌ام که دوست دارم به آرسنال بیاید. او پیش از این درباره تجربه بازی در انگلیس سؤالاتی از من پرسیده است. موقعیت او خیلی پیچیده است ولی باید تصمیم بگیرد. باشگاه‌های زیادی او را می‌خواهند، ازجمله آرسنال ولی من فکر می‌کنم ترک باشگاهی مثل رئال‌مادرید خیلی سخت باشد.» چزنی، دروازه‌بان فعلی آرسنال آینده خوبی در پیش دارد ولی برخی بر این باورند که هنوز تجربه کافی برای محافظت از دروازه آرسنال ندارد و باشگاه لندنی بهتر است به‌دنبال گزینه باتجربه‌تری باشد.

مقصد بعدی کاسیاس می‌تواند منچسترسیتی هم باشد. باشگاه رئال‌مادرید که مایل به جذب سرخیو آگرو، مهاجم آرژانتینی است به منچسترسیتی پیشنهاد داده که 2 باشگاه کاسیاس را با آگرو معاوضه کنند. جو هارت، دروازه‌بان ملی‌پوش سیتی در این فصل نمایش پرنوسانی داشت و ممکن است سیتی هم از ورود دروازه‌بان باتجربه‌ای مثل کاسیاس استقبال کند. از طرف دیگر، پلگرینی، سرمربی سیتی هم تجربه کار کردن با کاسیاس در رئال‌مادرید را دارد و از این انتقال احتمالی استقبال خواهد کرد.

کد خبر 256151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز