مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ورزش یکی از نهادهای وابسته به شهرداری تهران است که مهم‌ترین وظیفه آن توسعه و ترویج ورزش همگانی در بین پایتخت نشینان است.

در سال  1384اداره کل تربیت بدنی شهرداری تهران زیر نظر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأسیس شد. مسابقات ورزشی محلات در رشته‌های مختلف ورزشی آقایان و بانوان،گردهمایی‌های عمومی ورزشی و ایستگاه‌های تندرستی پارکی با حضور شهروندان تهرانی توسط این سازمان برگزار می‌شود.

در سال 1388به دلیل گستردگی و حجم بالای فعالیت‌های ورزشی شهرداری تهران و تحت پوشش قراردادن تعداد بسیار زیادی از شهروندان و به منظور یکپارچگی و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات ورزشی و تفریحی و افزایش کارایی و اثر بخشی سازمانی، اداره کل تربیت بدنی که مسئول برگزاری فعالیت های ورزشی و تفریحی بود و شرکت فرهنگی ورزشی شهر که مدیریت بهره‌برداری مجموعه های ورزشی شهرداری را برعهده داشت ، ادغام شده و سازمان ورزش شهراری تهران تشکیل شد.

مطابق اساسنامه سازمان ورزش شهرداری تهران (مصوب شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ 14/07/1388و ابلاغ شهردار محترم تهران در تاریخ 03/09/1388به شماره 636068/8810)سازمانی است غیرانتفاعی و وابسته به شهرداری و مرکز اصلی این سازمان شهر تهران و مدت فعالیت آن از تاریخ تأسیس نامحدود است.

اهداف کلی این سازمان عبارت‌اند از:

• افزایش مشارکت مردم در ورزش شهروندی
• افزایش کمیت وکیفیت آمادگی جسمانی شهروندان
• بهبود امید به زندگی
• توسعه ظرفیت فضاهای ورزشی شهروندی

ماموریت:

مأموریت ورزشی شهرداری تهران " تأمین و توسعه ورزش همگانی " اعم از فعالیت‌های ورزشی سازمان یافته و سازمان نیافته، بستر سازی برای شناسایی و معرفی استعدادهای ورزشی و مدیریت فضاهای ورزشی در کلیه مناطق و محلات شهر تهران با بکارگیری فن آوری نوین و اتکا به نیروی انسانی متعهد و متخصص و بهره‌گیری از کلیه امکانات و تجهیزات شهرداری و ظرفیت و توانایی‌های بخش عمومی و خصوصی برای دسترسی آسان و ارزان به امکانات ورزشی و ارتقای تندرستی شهروندان تهرانی است.

منبع: سایت سازمان ورزش شهرداری تهران

کد خبر 256147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز