همشهری آنلاین: چهارمین دورنگاه ارتباطات تهران شهر و نخستین جلسه آن در سال ۹۳ با حضور رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مدیران روابط عمومی مناطق ۲۲ گانه، سازمان ها و شرکت های وابسته شهرداری تهران در موسسه همشهری برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل در این دورنگاه از برپایی مجتمع رسانه‌ای و نمایشگاه شهرداری تهران در پارک گفتگو خبر داد و گفت: این مجتمع با همکاری دکتر ایازی راه اندازی خواهد شد که قرار است تمامی رسانه های شهرداری در آنجا جمع شوند. همچنین در این راستا دو استودیوی رادیو و تلویزیون نیز در این مجتمع تاسیس می شود .

گیل آبادی ادامه داد: در استراتژی تبلیغات، امسال تنها جمله «تهران را به تهران نشان بدهیم» را دنبال می کنیم که باید آن را محور همه کارهای خود قرار بدهیم. در این صورت ایران ، تهران را می بیند. تمام برنامه هایی که در بحث تبلیغات طراحی می شود پیرامون این موضوع است و همچنین سه برنامه تلویزیونی زنده در سه شبکه تلویزیونی خواهیم داشت .

وی در ادامه گفت: در دنیای مدیریت ارتباطات باید با مدیریت استراتژیک قدم برداشت که این مدیریت دارای دو رکن ارتباطات توسعه و یا توسعه ارتباطات است. .

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل اضافه کرد: همه مناطق ، سازمان ها و شرکت های وابسته باید آمادگی لازم برای بازدیدهای سرزده شهردار تهران را داشته باشند . شهردار تهران در این بازدیدها با کارمندان گفتگو و نشست خواهد داشت.

گیل آبادی اظهارکرد: میلاد حضرت زهرا (س) را در پیش داریم که برای بانوان کارمند شهرداری یک توره نیم روزه گردشگری برگزار خواهیم کرد. همچنین تولید برنامه تلویزیونی را هم در دست داریم

ظفری: امسال بازدیدکنندگان نوروزی پایتخت دو برابر شد

ظفری - معاون انتشار و تبلیغات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری پایتخت نیز در این دورنگاه گفت: درسال گذشته 4 میلیون نفر در نوروز از شهر تهران بازدید کردند. این آمار در سال جاری به 8 میلیون نفر رسید که این افراد از خدمات گردشگری پایتخت استفاده کردند .

وی ادامه داد: آمار اخباری که در سال گذشته در رسانه ها کار شد 250 خبر بود که در سال جاری به 850 خبر رسید به علاوه سی کلیپ، 50 مصاحبه رادیویی ، 150 تیزر تلویزیونی و 27 برنامه کوتاه نیز پیرامون گردشگری امسال اجرا شد.همچنین 500 سایت و وبلاگ در این حوزه مطلب نوشتند که 400 هزار نفر بازدید کننده داشت . این در حالی است که در مجموع 1300 خبر در این مدت زمان کار شد .

وی در ادامه بیان کرد: مطلب مهم دیگری که بسیاری پیرامون آن سوالاتی پرسیده اند وایبر مرکز ارتباطات است که بیشتر اخبار و کارهای مربوط به روابط عمومی ها در آن گذاشته می شود. همچنین وایبر تهران شهر که تنها ویژه روابط عمومی هاست و مطالب و صحبت های این حوزه در آن آورده می شود و افراد خارج از حوزه روابط عمومی ها نباید وارد شوند.

ظفری افزود: جلسه دورنگاه به صورت دو هفته یکبار خواهد بود. بعلاوه دو جلسه مدیریتی نیز خواهیم داشت که یک جلسه ویژه مناطق و یک جلسه نیز ویژه سازمان ها و شرکت ها خواهد بود. همچنین 4 کارگروه خواهیم داشت که متشکل از کارگروه های رسانه ، تبلیغات ، انتشار ، بین الملل و ارتباطات خواهد بود که دوستان در آن باید عضو شوند .

وی به برنامه های شبگردی مرکز ارتباطات اشاره کرد و گفت: این شبگردی ها ادامه خواهد شد که در شبگردی پیش رو مسابقه عکاسی خواهیم داشت و 5 نفر از بهترین ها انتخاب و نفری یک میلیون تومان به آنها داده خواهدشد .

ذاکری: اطلاع رسانی، امیدآفرینی، تسهیل زندگی مردم، فرهنگ سازی و ترویج زندگی ایرانی-اسلامی ارکان برنامه هاست

در ادامه این دورنگاه ذاکری، مدیرعامل موسسه همشهری گفت: برگزاری این دورنگاه توسط رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل طراحی و اجرا شده که کار بزرگ و پسندیده ای است .

وی ادامه داد: همشهری یکی از پرمخاطب ترین رسانه هاست و حتی برخی از کارشناسان خارجی تاکید دارند موسسه همشهری پرمخاطب ترین رسانه منطقه است. این در حالی است که در بعضی مواقع رسانه های مکتوب پرتاثیرترین رسانه، پس از صدا و سیما هست.

ذاکری افزود: نگاه ما در موسسه همشهری فراگیری بخش متوسط جامعه به دور از سیاست ها و با پنج رکن اساسی اطلاع رسانی ، امیدافرینی ، تسهیل زندگی مردم ، فرهنگ سازی و ترویج زندگی ایرانی-اسلامی است .

مدیرعامل موسسه همشهری تصریح کرد: امسال به نام مدیریت جهادی نامگذاری شده است و این نامگذاری برای همه بخش های شهرداری تهران مسوولیت بیشتری به همراه آورده است البته در گذشته همه بخش های شهرداری با مدیریت جهادی کار می کردند اما امروز باید فعالیت بیشتری در این مورد انجام دهند .

وی عنوان کرد: امروز خیلی از افرادی که در کشور هستند می خواهند به عملکرد شهرداری در مدیریت جهادی برسند و این مهم از طریق ما و روابط عمومی مناطق، سازمانها و شرکت های وابسته به شهرداری به دست خواهد آمد .

همچنین در ادامه این دور نگاه داود زارعیان استاد دانشگاه گفت: یکی از مهمترین و البته پیچیده ترین کارها که در روابط عمومی مطرح می شود، ارتباط با رسانه ها و مردم است. این در حالی است که در این حوزه مشکلات بسیاری وجود دارد و هر میزان که کار انجام شود کمتر دیده می شود. به همین دلیل است که باید در این حوزه با دانش وارد شد . حوزه ای که مهمترین و فعال ترین قسمت روابط عمومی ها شناخته می شود .

زارعیان اضافه کرد: ما نمی توانیم با یک نوع رفتار با همه رسانه ها برخورد کنیم هر روزنامه یا رسانه ای رفتار خاص خود را می طلبد.

وی گفت : روابط عمومی ها مصداق پزشکان هستند که اگر نسخه خوبی بنویسند بیمار خوب می شود. بنابراین همه مشکلات حل می شود. در غیراین صورت نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه بیشتر می شود.

بر این اساس، در این دورنگاه مدیران روابط عمومی سوالات و مشکلات خود را با مدیرعامل موسسه همشهری مطرح کرده و ذاکری نیز پاسخگوی انها بود. همچنین در پایان جلسه رییس مرکز ارتباطات با مدیران روابط عمومی ها با هم گفتگو داشتند و به پاسخگویی به سوالات پرداخت.

کد خبر 256136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز