همشهری آنلاین: تیم والیبال متین ورامین با پیروزی سه بر صفر مقابل بایک موتور چین به فینال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا صعود کرد.

Matin Varamin

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم متین ورامین، نماینده ایران در باشگاه‌های آسیا در نیمه نهایی برابر بایک موتور چین به میدان رفت.

نماینده ایران در این مسابقات میانگین قدی 196 و میانگین سنی 26 سال داشت. در مقابل بایک موتور چین میانگین قدی 198 و میانگین سنی 27 سال داشت.

چینی‌ها در این دوره از مسابقات از وجود دو بازیکن خارجی خوب بهره می‌بردند. وایزمن، بازیکن بلژیکی‌الاصل ایتالیایی و وینتر، بازیکن کانادایی نقش موثری در پیروزی‌های قبلی این تیم داشتند.

متین ورامین در آغاز این مسابقه با ترکیب وحید سید عباسی، علیرضا نصر اصفهانی، محمد موسوی، میکائیل تاجر، مجتبی میرزاجانپور و احسن شیرکوند به میدان رفت.

در ست نخست دو تیم نمایشی پایاپای داشتند. با این حال بازی خیره‌کننده از میکائیل تاجر و سرویس‌های بی‌نقص او موجب شد تا برتری نسبی با تیم متین ورامین ایران باشد. بازی 11 بر 11 برای دو تیم مساوی پیش می‌رفت، اما سرویس‌های تماشایی تاجر دو امتیاز پیاپی برای متین گرفت تا سرمربی چین مجبور شود وقت استراحت بگیرد. دو تیم تا امتیاز 22 با هم برابر بودند. در ادامه سعید معروف و شهرام محمودی هم به میدان رفتند تا موتور تیم متین ایران با قدرت بیشتری کار کند. در امتیاز 24 بر24 داور یک رای مشکوک به سود چین داد. اما تنها دو سرویس طلایی از موسوی کافی بود تا متین ورامین ست نخست را با امتیاز 26 بر 24 ببرد.

در ست دوم هم برتری با تیم متین ورامین بود. متین از ابتدا از حریف پیش بود. تقابل وایزمن با شهرام محمودی و موسوی دیدنی بود. موسوی یکی از بی‌نظیرترین بازی‌های خود را ارائه می داد. توپ گیری‌های خوب احسن‌الله شیرکوند اجازه نمی‌داد توپ در زمین ایران بخوابد. متین ایران به حمایت پرشور یکصد هوادار حاضر در سالن در ست دوم این بازی به راحتی جولان می‌داد. میکائیل تاجر بدون تردید ستاره این دیدار بود که به خوبی مقابل سد دفاع سه نفره حریف اسپک می‌زد.

چینی‌ها که نمی خواستند به راحتی در ست دوم هم تسلیم شوند با بازی خوب وایزمن اختلاف را کاهش دادند. در نهایت دو تیم در امتیاز 17 به تساوی رسیدند. اما باز هم دفاع موسوی به کمک متین آمد و ایران را پیش انداخت. متین ست دوم بازی را هم 25 بر 23 برد.

در ست سوم توپ و میدان مال بازیکنان متین ایران بود و این تیم در ست سوم هم 4 امتیاز از حریف جلو افتاده بود و در آستانه یک پیرزوی شیرین قرار داشت. مجتبی میرزاجانپور دو امتیاز مستقیم سرویس گرفت و متین را به امتیاز 15 رساند.

متین در نیمه نهایی واقعا تماشایی بازی می‌کرد. تماشاگران فیلیپینی حاضر در سالن هم بازیکنان ایران را تشویق می‌کردند. متین ست سوم مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 20 برد.

متین ایران در نهایت با نتیجه 3 بر 0 و امتیازهای (26-24 ، 25-23 و 25 بر 20) چین را شکست داد و جواز حضور در فینال را کسب کرد. بدین ترتیب متین ورامین باید روز چهارشنبه (27 فروردین) در بازی فینال ساعت 13 به وقت تهران مقابل الریان قطر به میدان برود.

کد خبر 256130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز