همشهری آنلاین: رییس جمهوری با بیان اینکه دولت مصمم است فضای مناسب برای کار، تلاش و سرمایه گذاری در این استان را ایجاد کند، گفت: تمهیداتی که دولت باید در راستای توسعه استان انجام دهد، حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاریها در مناطق مختلف کشور بویژه استان سیستان و بلوچستان است.

حجت الاسلام حسن روحانی

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه 26 فروردین در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان سیستان و بلوچستان ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال کارآفرینان و سرمایه گذاران در این استان اظهار امیدواری کرد استان سیستان و بلوچستان که تا به امروز به عنوان استانی محروم شناخته شده از فردا استانی به سمت توسعه و در آینده استانی باشد که از لحاظ توسعه اقتصادی هم پای توسعه فرهنگی و معنوی مردم دلاور و قهرمان این استان قرار گیرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه در کنار حمایت دولت انگیزه‌های دیگری می‌تواند بر سرعت فعالیت در زمینه سرمایه گذاری بیفزاید که از جمله آنها انگیزه معنوی است، تصریح کرد: باید آینده منطقه و مردم آن را بهتر ترسیم کرده و کمک کنیم تا مردم منطقه زندگی بهتری داشته و بتوانیم کشور را آبادتر و سرافرازتر ببینیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت باید تمهیداتی برای حمایت از سرمایه گذاری‌ها و ایجاد شرایط مناسب در مناطق مختلف کشور، ایجاد کند، خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در استان سیستان و بلوچستان در بخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی و منابع معدنی وجود دارد که باید اقدامات لازم در راستای بهره برداری از آنها صورت گرفته و در کنار آن صنایع جانبی را نیز ایجاد کنیم.

رییس جمهوری ایجاد شرایط مناسب بین المللی برای سرمایه گذاری را از جمله اقداماتی دانست که باید در این جهت انجام شود و افزود: امروز دولت در حال فراهم کردن شرایط بین المللی برای کار بهتر کارآفرینان بوده و معتقد است، اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران با تلاش، کوشش، صبر و حوصله قدم به قدم می تواند برطرف شود و شرایط را از دست آنهایی که با این بهانه‌ها می‌خواستند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند، بگیرد.

دکتر روحانی با اشاره به توافق اولیه با 1+5 و تلاش تیم مذاکره کننده ایران برای رسیدن به توافق نهایی گفت: امروز همگان معتقدند که دستیابی به توافق نهایی در همین مدت شش ماه امکان پذیر است؛ البته مسائل سختی پیش روی ما قرار دارد، اما بحمدالله پیشرفت‌هایی صورت گرفته و اگر با همین روند ادامه پیدا کند، می‌توان ظرف مدت شش ماه به توافق نهایی رسید.

رییس جمهوری ادامه داد: این به معنای رفع همه تحریم ها و ایجاد مناسبات پولی و مالی با دنیا خواهد بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز شرایط کشور و شرایط بین المللی به گونه‌ای است که سرمایه گذاری در ایران تسهیل شده و فرصتی مغتنم به شمار می‌رود چرا که ایران کشور بکری است و می‌توان در سال‌های آینده شاهد شکوفایی سرمایه گذاری در کشور باشیم و این نه تنها نظر دولت بلکه نظر اغلب کارشناسان و سرمایه گذاران جهانی است.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه بنده کاملاً به آینده امیدوارم و می دانم کشور در حال تحولی بزرگ در ماه‌ها و سال‌های آینده خواهد بود، گفت: دولت می‌داند که باید زمینه‌ها را آماده و به کارآفرینان برای سرمایه گذاری اطمینان دهد و امکانات را در اختیار آنان قرار دهد که در این راستا در استان سیستان و بلوچستان اقداماتی در خصوص گاز رسانی به بخش‌های بزرگی از استان که قدم بسیار بزرگی برای همه صنایع انرژی بر خواهد بود انجام شده است.

دکتر روحانی افزود: همچنین در زمینه ایجاد مجتمع پتروشیمی در منطقه ایرانشهر و صنایعی که باید در چابهار ایجاد شود، تصمیماتی اتخاذ شده است؛ در زمینه معادن و بخش کشاورزی نیز زمینه‌های فراوان برای سرمایه گذاری در این استان فراهم است.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز کار بزرگی بر عهده کارآفرینان برای توسعه کشور است، گفت: صندوق توسعه ملی نیز در زمینه های مختلف سرمایه گذاری آمادگی دارد تا شرایط ویژه ای را برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران در استان سیستان و بلوچستان فراهم کند.

دکتر روحانی در پایان ضمن ابراز تشکر از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی استان سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش این استان باشیم.

رییس جمهوری پیش از ورود به محل این مراسم از نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سیستان و بلوچستان که در حاشیه مراسم برگزار شده بود بازدید کرد.

کد خبر 256116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز