مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: در زمستان سال گذشته ۱۰میلیون پیاز لاله در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران کاشته شد تا همزمان با آغازفصل بهار منظره زیبا و رنگارنگی را در شهر تهران ترسیم کند.

لاله

10میلیون لاله کاشته شده در تهران این روزها به اوج زیبایی خودشان رسیده و نمای شهری را دلپذیرتر کرده‌اند. شهرداری تهران امسال برای سومین‌ سال متوالی اقدام به کاشت گل‌های لاله کرد که با استقبال بسیار زیاد شهروندان نیز مواجه شده است. به گفته مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران سال گذشته تعداد لاله‌های کاشته‌شده در تهران 5میلیون پیاز بوده است اما در سال‌جاری تعداد آنها دوبرابر شده و طراحی این گل‌ها نیز همزمان با کاشت آنها انجام شده تا هماهنگی و تناسب رنگی زیبایی ایجاد کند.

به غیراز لاله‌های کاشته‌شده در بوستان‌ها و حاشیه بزرگراه‌هایی چون شهیدزین‌الدین، صیادشیرازی، شهیدباقری و امام‌علی‌، 350هزار گل لاله نیز به مناسبت آغاز سال نو و یاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای کشور عزیزمان در فضای پیرامونی برج میلاد کاشته شد. بوستان‌های بزرگ شهر تهران، فضای سبز حاشیه خیابان‌های پررفت‌وآمد و میادین شهر از جمله این مناطق هستند. همچنین در برخی مناطق در کنار کاشت لاله، فرش گل‌های متعددی منقش با نام ائمه اطهار(ع) ایجاد شده که چهره شهر را در این روزهای بهاری زیباتر کرده است.

کد خبر 256110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز