همشهری‌آنلاین: یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به پیاده سازی فناوری تشخیص هویت بیومتریک به کمک سه داده بیومتریکی عنبیه، اثر انگشت و چهره بر روی کارت هوشمند شد.

کارت هوشمند

به گزارش مهر، کارتهای هوشمند که جاواکارت نیز خوانده می شوند از سوی این شرکت تولید شده اند و چیپ‌های حافظه‌ای هستند که علاوه بر فضای نگهداری حافظه، دارای یک پردازشگر داخلی بود که این پردازشگر می تواند فرامینی را در داخل کارت اجرا کند.

از آنجایی که داده ها و فرامین داخلی از سیستم کدگذاری پیشرفته برخوردار است این ادعا وجود دارد که کارت‌های هوشمند قابل رمزگشایی و هک نیستند و این شرکت توانسته به عنوان اولین شرکت ایرانی سه داده بیومتریکی عنبیه، اثر انگشت و چهره را بر روی کارت هوشمند پیاده سازی کند.

استفاده از کارت‌های هوشمندی که داده‌های بیومتریک بر روی آن ذخیره شده است لزوم استفاده از تجهیزات سروری برای بانک‌های اطلاعاتی را برطرف می‌کند و دیگر نیاز نیست که بانک اطلاعاتی در دسترس تجهیزات شناسایی هویت قرار گیرد.

به این ترتیب اطلاعات فردی و داده‌های بیومتریک هر نفر از روی کارت هوشمند وی خوانده شده و در همان جا با اطلاعات کسی که کارت را در دست دارد مقایسه می‌شود و با توجه به این خصوصیت علاوه بر تایید 100 درصدی هویت فرد دارنده، کارت مفقودی توسط هیچ فرد دیگری غیر از صاحب اصلی کارت قابل استفاده نیست.

این محصول امکان استفاده از سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریکی بسیار دقیق و ارزان را فراهم کرده است. از جمله کاربردهای این محصول می‌توان به مواردی از جمله کنترل تردد در فرودگاه‌ها و مرزها، پاسپورت بیومتریک، کارت ملی هوشمند، گواهینامه رانندگی، دفترچه خدمات درمانی الکترونیکی، کارت شناسایی اتباع بیگانه، سیستم‌های رای گیری خودکار، سیستم های کنترل تردد خاص و کارتهای شناسایی امنیتی برای ارگانهای بزرگ اشاره کرد.

شرکت دانش بنیان رایابین در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است.

کد خبر 256097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز