همشهری‌آنلاین: وزیر نفت گفت: من سرشار از امید و انرژی هستم ،من وقتی پست وزارت را قبول کردم می‌دانستم که به هتل پنج ستاره نیامده‌ام بلکه وارد میدان مین شده‌ام.

خانه ملت نوشت: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جلسه علنی امروز سه شنبه 26 فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال سه نماینده عضو جبهه پایداری گفت: من در جلسه‌ای خصوصی که به مناسبت سالگرد شهادت شهید تندگویان و با حضور خانواده و تعدادی از دوستان وی برگزار شده بود گفتم با شعار نمی‌شود کشور را به پیش برد با شعور و خرد باید کشور را اداره کرد.

وی ادامه داد: من در این جلسه گفتم کشور تا یک زمانی علیرغم فراز و فرودهایی که بود رو به پیشرفت بود ولی از سال 84 به بعد وقفه‌ای ایجاد شد.

زنگنه با بیان اینکه نباید در گذشته سیر کنیم افزود: افراطی گری تا یک جایی پیشروی دارد و باید متوقف شود.

وزیر نفت با بیان اینکه من در این جلسه گفتم یک روز به دیدار امر قطر رفتم و وی گفت من به جایگاهی که در پارس جنوبی دارید غبطه می‌خورم همچنین گفتم باید کاری کنیم که دیگران به ما غبطه بخورند .البته رهایی ما از مشکلاتی که برای کشور به وجود آمده با دعای خانواده شهدا صورت گرفته است وانشاءالله راه تندگویان را ادامه داده و به جایگاهی برسیم که دیگران به صنعت نفت ما قبطه بخورند.

وی با تکذیب این گفته که رئیس جمهور در هیات دولت گریه کرده است افزود: من در این جلسه گفتم که آقای روحانی چند روز پیش چیزی گفتند که من به شدت متاثر شدم ایشان گفتند یکی از وزرای پیشین نزد من آمد و درباره یکی از شیوخ امارات و سایر قضایا صحبت کرد.

زنگنه ادامه داد: همچنین نگفته‌ام که این پول قرضی بوده بلکه پول خودمان بوده است اما اینکه فرد برای پول خودش برود خواهش بکند آیا این عزت است؟پول خودمان مال خودمان است اینکه عزت نیست برویم خواهش کنیم پولمان را پس بدهند.

وی ادامه داد: در سوال خود گفته اید که وزیر نفت سیاه نمایی کرده است؛ سیاه نمایی وقتی است که چیزی که سفید است بگویم سیاه است همچنین پرسیده اید که چرا اگر این حرف واقعیت هم است آنرا تکرار کرده‌ایم. اولا من آنرا برای پخش شدن نگفته بودم ثانیا نهایتا در چند سایت خبری این گفته‌ها منتشر شد و صد هزار نفر از آن مطلع شدند اما شما با تکرار این گفته‌ها کاری کردید که 40 میلیون نفر از آن مطلع شوند. آیا این اشکال ندارد؟

زنگنه همچنین با اشاره به صحبتهای نماینده سوال کننده که پرسیده بود نام آن شیخ اماراتی و وزیر دولت قبل را بگو، تصریح کرد: من اصلا وارد این قضایا نمی‌شوم چون نه من و نه آقای روحانی به آن وزیر تعریضی نداریم بلکه بحث من آن است که باید وضعیت کشور به سمتی پیش برود که مردم به ایرانی بودنشان مفتخر نباشند.

وزیر نفت با بیان اینکه دلم برای کشور می‌سوزد گفت: با وجود این همه امکانات و منابع در کشور میتوانیم کشور درجه یک منطقه باشیم چرا باید به جایی برسیم که برای دریافت پول خودمان از دیگران خواهش کنیم.

زنگنه با بیان اینکه دوست دارم در مجلس برنامه‌های صنعت نفت و اقتصاد مقاومتی را توضیح بدهم ادامه داد: اجازه بدهید درباره تولید نفت و نحوه مبارزه با تحریم‌ها و توسعه میادین مشترک انرژی صحبت بکنم.

وی با بیان اینکه باید درباره طرح های پتروشیمی و نیز چه کارهایی انجام شده تا امثال بابک زنجانی نتوانند دوباره سربرآورند، صحبت شود، ادامه داد: اینکه آن شیخ و آن وزیر که بود چه کمکی به حل مشکل گرانی مسکن و تورم جامعه می‌کند؟

عضو دولت یازدهم با بیان اینکه باید نگران آینده اقتصادی کشور باشیم تصریح کرد: سوال کننده می‌گوید من تا به حال سه بار استعفا داده‌ام و یک بار آنرا به نقل از ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقل کرده‌ است که من هم به آقای ربیعی گفتم اشتباه متوجه شده ای و او هم پذیرفت.

وی با بیان اینکه کسی که ناامید است استعفا می‌دهد تصریح کرد: من سرشار از امید و انرژی ام من می‌دانستم که به هتل پنج ستاره نیامده‌ام بلکه وارد میدان مین شده‌ام.

زنگنه با بیان اینکه به مشکلات وزارت نفت واقفم تصریح کرد: به آینده کشور امیدوارم.

وی ادامه داد: من 22 سال وزیر بوده‌ام و اگر قرار بود در هر ماه یک بار استعفا بدهم تا به حال می‌بایست 360 بار استعفا داده باشم. من اهل استعفا نیستم مگر اینکه مجلس و یا رئیس جمهور عذر مرا بخواهند.

کد خبر 256083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز