همشهری‌آنلاین: وکیل شهرام جزایری، مهدی و فاطمه هاشمی آخرین وضعیت پرونده موکلان خود را تشریح کرد.

مهر نوشت: محمود علیزاده طباطبایی اظهار داشت: بر اساس رای قطعی دادگاه تجدید نظر محکومیت موکلم 27 آذر سال گذشته به پایان رسید و نمی دانم چرا وی هنوز در زندان است.

وی افزود: جزای نقدی در نظر گرفته شده برای جزایری دو برابر مبلغ وام دریافتی حدود 97 میلیون دلار بود که وی به جای پرداخت این مبلغ دو سال حبس را تحمل کرد.

علیزاده طباطبایی گفت: یکسال از محکومیت حبس شهرام جزایری مشمول عفوهای کلی سال 91 شده و این مسئله در گزارش دادستانی نیز وجود دارد و حتی اجرای احکام این موضوع را به دادستانی اعلام کرده است.حال اگر یکسال عفو یاد شده را در نظر نگیریم، از محکومیت 13 ساله موکلم چند ماه بیشتر باقی نمانده و باید تا شهریور ماه آزاد شود.

این حقوقدان با اشاره به درخواست موکلش از رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: موکلم در نامه ای به رئیس قوه قضائیه اظهار ندامت کرده و درخواست کرده وی مشمول عفو شود.

وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی درباره پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: پرونده هنوز در دادسرا است و همانطور که دادستان کل کشور اعلام کرد ترجمه برخی اسناد زمان بر است.

وی افزود: ما هنوز موفق به مطالعه پرنده در دادسرا نشده ایم.

علیزاده طباطبایی در خصوص پرونده فاطمه هاشمی نیز گفت: امروز به دادگاه تجدیدنظر مراجعه کردم اما هنوز پرونده به این دادگاه ارسال نشده است.

کد خبر 256060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز