سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سی و چهارمین ماراتن لندن با حضور بیش از ۳۶ هزار دونده برگزار شد و دونده‌های کنیایی، پیش از دیگران از خط پایان گذشتند.

W.Kipsang

ویلسون کیپسانگ، دارنده رکورد جهانی، در بخش مردان و ادنا کیپلاگات در بخش زنان، نفرات اول این رقابت جهانی شدند.

به گزارش سایت فدراسیون دو و میدانی، ویلسون کیپسانگ که با ۲ ساعت و ۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه صاحب رکورد جهانی است، در این مسابقه بعد از ۲ ساعت و ۴ دقیقه و ۲۷ ثانیه از خط پایان عبور کرد و رکورد ماراتن لندن را شکست.

در بخش زنان هم ادنا کیپلاگات توانست پس از ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه و ۲۱ ثانیه از خط پایان عبور کند؛ رکورد ماراتن لندن در بخش زنان که رکورد جهانی هم است، به پائولا رادکلیف، دونده بریتانیایی تعلق دارد. او در سال ۲۰۰۳ مسیر ماراتن را در ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه و ۲۵ ثانیه پشت سر گذاشت.

مو فرح، برنده مدال طلای المپیک لندن در بخش ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ متر دوی استقامت، هشتمین نفری بود که از خط پایان گذشت. بعضی از شرکت کننده‌های ماراتن لندن با نیت جمع‌آوری کمک‌های خیریه در این مسابقه شرکت می‌کنند.

ماراتن لندن از ابتدا تاکنون باعث جمع‌آوری ۴۵۰ میلیون پوند برای مصارف خیریه شده است. بیشترین پول جمع‌آوری شده در یک مسابقه به سال ۲۰۰۹ میلادی برمی‌گردد که دونده‌ها موفق شدند ۴۷۲ میلون پوند کمک برای مصارف خیریه جمع‌آوری کنند.

رکورد جهانی بزرگ‌ترین برنامه جمع‌آوری پول برای مصارف خیریه متعلق به ماراتن لندن است. ماراتن لندن که یکی از معتبرترین مسابقات ماراتن در سطح جهانی است، هر سال در فصل بهار برگزار می‌شود.

این مسابقات در سال ۱۹۸۱ توسط کریس براشر، قهرمان بریتانیایی المپیک و جان دیزلی، دونده ولزی پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون هر سال برگزار می‌شود.

از سال ۲۰۱۰ به دلیل حمایت مالی شرکت "ویرجین مانی" از ماراتن لندن، عنوان این مسابقات به "ماراتن ویرجین مانی لندن" تغییر پیدا کرده است.

 

کد خبر 255986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز