دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

در مبادلات شاخص کل بورس تهران با ۹۴۷ واحد کاهش به ۷۳ هزارو ۹۷۳ واحد رسید و معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت.

 این سومین روزی است که شاخص بورس تهران با چنین نزول سنگینی مواجه می‌شود. سرمایه‌گذاران امیدوار بودند با رسیدن شاخص به مرز 75هزار واحد بار دیگر این شاخص از این مرز باز‌گردد و صعود کند اما خط حمایت شاخص در روزیکشنبه شکسته شد و اکنون بیم آن می‌رود که روند نزولی شاخص بورس به‌مدت طولانی ادامه یابد. در مبادلات روزگذشته شرکت‌های نفت و گاز تأمین و گسترش نفت و گاز پارسیان به‌دلیل نزول قیمت سهامشان بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند.

مبادله 154میلیارد تومان سهام در بورس

سهامداران بورس تهران 520میلیون سهم به ارزش 154میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند که از این میزان 49میلیون و 989هزار سهم به معاملات سهام بانک صادرات اختصاص یافت. سهامداران دیروز همچنین 27میلیون و 195هزار سهم گروه بهمن را دادوستد کردند. در مبادلات دیروز همچنین پالایش نفت بندرعباس، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، مپنا، زامیاد و نیرو ترانس، با صف فروش سهامداران مواجه شدند. در پایان مبادلات دیروز حجم صف فروش سهام ایران‌خودرو با ثبت 346 تقاضا به 14.5میلیون سهم رسید. 420تقاضا برای فروش 6.2میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس هم روی میز باقی ماند.

مبادله 18میلیون سهم در تالارمجازی

در مبادلات  18میلیون و 158هزار سهم به ارزش 90هزارو840میلیون ریال در تالار مجازی بورس مورد دادوستد قرار گرفت. تالار مجازی بورس ایران سامانه‌ای است که با شبیه‌سازی‌ معاملات بورس تهران و فرابورس، امکان خرید و فروش انواع اوراق بهادار با اعتبار مجازی را به‌صورت رایگـان و در کلیه ساعات شبانه روز برای کاربران فراهم می‌کند.

در نخستین‌ماه بهار، رکورد معاملات روزانه در بورس کالا شکست

با معامله حدود 325هزار تن کالا به ارزش 5415میلیارد ریال، رکورد معاملات روزانه در بورس کالای ایران شکسته شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، شرکت فولاد خوزستان 128هزار و 500تن شمش بلوم را به قیمت 15هزار و 500ریال و به‌صورت سلف در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله کرد. شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیز 81هزار و 500تن تختال C را به قیمت 14هزار و 320ریال و به‌صورت سلف به فروش رساند.

همچنین تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی شاهد معامله حدود 11هزار تن انواع مواد پلیمری مجتمع‌های پتروشیمی اروند، آریاساسول، پلی‌نار، تبریز، رجال، شازند، مارون و نوید زرشیمی بود. از دیگر محصولات معامله شده در تالار مذکور می‌توان به 3هزار تن لوب کات سنگین، 2453تن انواع قیر و 500تن پارازایلین اشاره کرد.رکورد بیشترین ارزش معاملات روزانه در بازار فیزیکی بورس کالای ایران به ارزش بیش از 5391 میلیارد ریال تا قبل از این در هفتم خرداد‌ماه سال 92شکسته شده بود.

کد خبر 255940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز