همشهری آنلاین: در جریان جستجوی لاشه بوئینگ ۷۷۷ مفقود شده شرکت هوایی مالزی، حالا چشم‌های امید به یک زیردریایی کوچک بسته شده است. این زیردریایی برای یافتن جعبه سیاه به اعماق اقیانوس هند فرستاده شده است.

یک زیردریایی کوچک آخرین امید یافتن هواپیمای مالزیایی

به گزارش دویچه وله، نزدیک به پنج هفته از ناپدید شدن پرواز ۳۷۰ خطوط هواپیمایی مالزی می‌گذرد و تا کنون تمامی تلاش‌ها برای یافتن این هواپیما به درهای بسته خورده است. هم اینک در این مرحله از تحقیقات یک زیردریایی کوچک به یاری جستجوگران شتافته و به عمق آب‌های اقیانوس فرستاده شده است.

انگس هیوستون، سرپرست عملیات جستجو در اقیانوس هند، روز دوشنبه۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) در شهر پرت استرالیا از توقف عملیات تجسس ناو "اوشن شیلد" خبر داده و گفت که به جای این ناو هم‌اینک زیردریایی "بلو فین ۲۱" به امید یافتن جعبه سیاه هواپیما به کار گرفته شده است.

پیش از این کارشناسان امید داشتند تا بار دیگر موفق به دریافت سیگنال‌های جعبه سیاه پرواز ۳۷۰ شوند، تا از این طریق بتوانند منطقه تجسس را کوچک‌تر کنند. اما در این میان ظاهرا فرض بر این گذاشته می‌شود که باتری‌های جعبه سیاه برای ارسال سیگنال دیگر از کار افتاده باشند.

به گفته آقای هیوستون ناو "اوشن شیلد" روز یکشنبه در منطقه تجسس که حدود ۲۳۰۰ کیلومتری شمال غربی پرت قرار دارد، ردی از روغن یافته است. وی اضافه کرده است که بایستی این یافته جدید مورد آزمایش قرار گیرد.

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خط هوایی مالزی روز ۸ مارس با ۲۳۹ مسافر به ناگهان از صفحه رادار محو شد. هواپیما پس از ناپدید شدن از صفحه رادار هزاران کیلومتر به دور از مسیر اصلی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرد.

هنوز مشخص نیست که علت ناپدید شدن این هواپیما که از مبدأ کوالالامپور به چین پرواز می‌کرد و سقوط آن در منطقه‌ای خارج از مسیر چه بوده است.

یافتن جعبه سیاه هواپیما تنها راه حل این معمای هوایی است.

کد خبر 255921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز