دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: از سوی رئیس شورای اسلامی شهر تهران ایجاد طرح ملی افزایش سلامت دهان و دندان پیشنهاد شد.

احمد مسجدجامعی

احمد مسجد‌جامعی و معصومه آباد رئیس کمیته سلامت شورا به مناسبت روز دندانپزشک در دیداری که با جمعی از استادان، اعضا و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد داشتند پیشنهاد شکل‌گیری فعالیتی مشترک میان شورای شهر و این دانشکده را مطرح کردند.

براین اساس از سوی مسجدجامعی پیشنهاد شد دانشکده دندانپزشکی طرحی ملی را تهیه کند تا براساس آن سطح سلامت دهان و دندان شهروندان افزایش یابد. وی با اشاره به تجربیات برنامه کشف تهران که هر هفته در روزهای جمعه صورت می‌گیرد، گفت: در حاشیه برخی از این برنامه‌ها کودکانی دیده می‌شوند که بسیاری از دندان‌های آنها آسیب دیده و نیاز به درمان دارند و چنین طرحی می‌تواند در ارتقای سطح سلامت شهر و به‌ویژه این کودکان و سایر شهروندان مفید باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار دانپزشکی را از رشته‌های آمیخته با زندگی معرفی کرد و گفت: دندانپزشکی به‌لحاظ مادی برای شهروندان پرهزینه است و تاکنون شاهد اقدام حمایتی دراین حوزه نبوده‌ایم. وی یکی از اولویت‌های دور چهارم شورای اسلامی شهر تهران را موضوع سلامت دانست و گفت: برای تحقق اهداف مرتبط با موضوع سلامت، کمیسیونی با همین نام در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شده است. وی همچنین بر لزوم رسانه‌ای‌کردن موضوعات مرتبط با دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان توسط جامعه دندانپزشکی تأکید کرد و اظهار داشت: زمانی نگرانی‌ها و اقدامات درباره برطرف کردن آلودگی هوا آغاز شد که این موضوع رسانه‌ای شد و حساسیت‌ها در مورد آن بالا رفت.

مسجد جامعی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تاریخ پزشکی در ایران به دارالفنون اشاره کرد و گفت: من نخستین مدرک پزشکی را که در دارالفنون اهدا شد، یافته‌ام. این مدرک به آقای نواب حیدر میرزا اعطا شده و در متن آن آمده است ایشان در تفهیم و تفهم، تعلیم و تعلم، تحریر و تکلم و ترجمه کتب علمیه فارغ التحصیل می‌شوند. از نظر رئیس شورای شهر تهران، این جمله نشان می‌دهد که در آموزش پزشکی علاوه بر آموختن، به یاد دادن و دانستن زبان و انتقال دانش نیز توجه ویژه‌ای شده است.

بنابراین گزارش، بیش از 50درصد دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد را فرزندان شهدا، جانبازان، اسرا و آزدگان تشکیل می‌دهند که با داشتن سالانه بیش از 95درصد آمار قبولی در آزمون برد تخصصی؛ دانشجویان آن رتبه‌های نخست علمی در برخی المپیاد‌ها را از آن خود می‌کنند.

 

کد خبر 255810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز