همشهری آنلاین: حدود ۱۷۸ هزار قرار‌داد در ماه پایانی سال گذشته در بخش مسکن منعقد شد که از این میزان سهم اجاره‌نامه‌ها بیش از ۵۰ هزار مورد بوده است.

ایسنا نوشت: در سال گذشته معاملات خرید مسکن در کشور روند کاهشی را تجربه کرده است به‌طوری که این امر منجر به افزایش عقد قرار‌داد در بخش اجاره‌نامه‌ها شده است.

بر همین اساس از 178 هزار قرار‌داد منعقد شده در بخش مسکن در اسفند‌ پارسال بیش از 50 هزار و 500 مورد مربوط به قرار‌داد‌های اجاره بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 91 بیش از 8500 مورد افزایش داشته است.

بر اساس آمار موجود کمیسیون تخصصی مشاوران املاک از 53 هزار معامله انجام شده در استان تهران طی اسفند‌ پارسال بیش از 21 هزار مورد آن مربوط به قراردادهای اجاره‌نشینی بوده که بیش از 7000 مورد نسبت به اسفند 91 بیشتر شده است.

این در حالی است که آمار خرید و فروش مسکن از ابتدای پارسال با کاهش نسبت به سال 91 همراه بوده و هرچه از میزان خرید و فروش مسکن کم شده است در مقابل میزان اجاره‌نشینی افزایش یافته است.

به عقیده‌ کارشناسان به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، تقاضا برای اجاره‌نشینی در سال گذشته بالا رفت؛ به‌گونه‌ای که این روند در اسفند ماه هم حفظ شد و 9000 مورد بر قراردادهای اجاره‌نشینی افزوده شد.

کد خبر 255615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز