همشهری آنلاین: وزیر کشور اعلام کرد: به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم که جمشید دانایی فر آخرین مرزبان گروگان گرفته شده به شهادت رسیده باشد و پیگیری‌های دیپلماسی در این زمینه را افزایش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه21 فروردین در حاشیه دومین روز از همایش کشوری مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: دولت پاکستان و کسانی که مسوولیت پیگیری وضعیت آخرین مرزبان ربوده شده را به عهده گرفتند مسوول هستند و ما منتظر تعیین تکلیف در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: هر گونه خبری که در این زمینه اعلام شود را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وزیر کشور گفت: در مورد مرزبانان گروگان گرفته شده صحبت‌های زیادی در رسانه‌های از جوانب مختلف انجام شد اما این مطالب کامل نبوده است.

رحمانی فضلی اظهارداشت: دوستان ما با توجه به اطلاعاتی که در حوزه کاری خودشان داشتند صحبت‌هایی مطرح کردند که این صحبت‌ها به کلیات تسری داده شده بود.

وی تاکید کرد: در زمینه مسایل امنیتی بخشی از مطالب قابل ذکر نیست و به همین دلیل افرادی که صلاحیت ندارند یا اطلاعات کمی دارند نباید به بیان این موضوعات بپردازند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه این وزارتخانه به عنوان مسوول شورای امنیت متولی این مسئله است گفت: در شورا این مسئله با حضور مسوولان دستگاه های مختلف امنیتی ، انتظامی، دیپلماسی و نظامی مورد بحث قرار گرفت و این دستگاه ها به صورت هماهنگ اقدامات مختلفی انجام داده که در نتیجه چهار نفر از مرزبانان به کشور بازگشتند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: طرح برخی از مسایل که در رسانه‌ها ذکر می‌شود کار نیروی امنیتی و وزارت کشور را در انجام مسوولیت بعدی دچار مشکل کرده و در برخی موارد سبب نگرانی مردم می‌شود و بر این اساس افرادی که اطلاع کمی از این موضوعات دارند، نباید در این زمینه اظهار نظر کنند.

وزیر کشور در مورد برگزاری همایش کشوری مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: جلسه امروز به منظور هماهنگی بین وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ارایه طرح در زمینه اشتغال و مواد مخدر برگزار شد.

وی با بیان اینکه، کمیته امداد، ظرفیت های بسیار خوبی از نظر تجربه، علمی و مدیریت دارد، افزود: از سوی دیگر کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت واقعی در بتن مردم است و تلاش های خوبی در حوزه اشتغال و تولید انجام داده است.

وی با بیان این که، در این جلسه مقرر شد تا کمیته امداد با هماهنگی استانداران در سراسر کشور طرح خود را در زمینه اشتغال و تولید ارایه دهد تصریح کرد: البته در حوزه مواد مخدر نیز مقرر شد، کمیته امداد امام خمینی(ه) در زمینه های پیشگیری، درمان و صیانت، طرح هایی ارایه دهد که بر این اساس قبل از شروع سال جدید در این زمینه جلسه ای برگزار و به نتایج خوبی هم رسیدیم.

وزیر کشور اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند به صورت جدی و قوی در حوزه درمان، پییگشری و صیانت در ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین در وزارت کشور به عنوان دولت، فعالیت داشته باشد و به همین خاطر وزارت کشور آمادگی دارد تا از همه ظرفیت های کمیته امداد در زمینه اشتغال بویژه اشتغال کوچک و زود بازده استفاده کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت استخدام آزمون استانداری سال 91، اظهار داشت: منتظر هستیم تا دولت مجوز مربوطه را اعلام و تامین اعتبار صورت گیرد، متاسفانه در سایر وزارتخانه نیز در انتهای دولت گذشته تصمیم گیریهایی شد که دارای مجوز از سوی سازمان مدیریت نبود و تامین اعتبار نیز نشده بود.

وی تاکید کرد: دولت پیگیر این مساله است، اما باید برای این مساله تامین منابع انجام شود و تعیین جایگاه از سوی دولت صورت گیرد.

کد خبر 255396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز