چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دو سامانه شبیه‌ساز میراژ و فاتح۱۲ رونمایی شد.

فاتح۱۲

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش از اولین سامانه شبیه‌ساز هواپیمای شکاری میراژ و سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سبک فاتح12 در پایگاه دهم شکاری (براداران شهید دل‌حامد) رونمایی و بهره برداری شد.

اولین سامانه شبیه‌ساز هواپیمای شکاری میراژ و سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح سبک فاتح12 که توسط مهندسان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است، با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی در پایگاه دهم شکاری رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

شایان ذکر است سامانه شبیه‌ساز میراژ قابلیت توانایی شبیه‌سازی پرواز در شرایط جوی مختلف را داراست و کلیه مراحل طراحی و ساخت آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

همچنین سامانه فاتح12 مجهز به چهار نوع سلاح سبک از جمله ژ3، کلاشینکف، آرپی‌جی و کلت است.

لازم به ذکر است کلیه قطعات این سامانه‌های شبیه‌ساز ساخت داخل بوده و با اهدافی نظیر افزایش توان دقت و مهارت خلبان و همچنین کاهش هزینه‌ها و افزایش ضریب ایمنی ساخته و تولید شده است.

در مراسم رونمایی و بهره برداری از این شبیه‌سازها، رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی، حجت الاسلام صبری رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و جمعی دیگر از فرماندهان حضور داشتند.

کد خبر 255246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز