سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هرچند همه ما به این باور رسیده‌ایم که آنتی‌اکسیدان‌ها برای بدن مفیدند اما مطالعات جدید خلاف این امر را ثابت کرده‌ است.

antioxidants

اکنون همه ما می‌دانیم که آنتی‌اکسیدان‌ها برای مقابله با آسیب‌دیدگی مولکول‌های DNA مفیدند اما نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که همه انواع آنتی‌اکسیدان‌ها تاثیر مثبت بر سلامت بدن ندارند بلکه حتی مصرف برخی از آن‌ها می‌تواند نتیجه منفی داشته باشد.

بررسی‌های اخیر پزشکان آمریکایی نشان داد اسیدهای چرب امگا - 6 تعداد سلول‌های سرطانی را در حیوانات افزایش می‌دهند. در این بررسی این محققان مشاهده کردند مصرف ویتامین E در حقیقت آسیب‌های خاص مرتبط با اسیدهای چرب امگا - 6 را تشدید می‌کند.

به گفته پزشکان، این ویتامین ساختاری را بوجود می‌آورد که موجب جهش ژنی می‌شود. هدف از این تحقیق درک این مسئله بود که چرا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز برای سلامتی مفیدند و همچنین چربی امگا - 3 از بروز سرطان پیشگیری می‌کند اما از سوی دیگر امگا - 6 موجود در روغن‌های سرخ کردنی در ابتلای افراد به سرطان کبد نقش موثر دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، به گفته محققان درک جزییات اثرگذاری اسیدهای چرب امگا - 6 بر سلامت بدن نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

 

 

کد خبر 255150
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز