همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه تهران با اذعان به اینکه هنوز ساز و کار انتخاب رئیس دانشگاه تهران تعیین نشده است، زمانی برای تعیین این ساز و کار اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، محمدحسین امید در این باره گفت: هنوز ساز و کار انتخاب رئیس دانشگاه تهران تعیین نشده اما این ساز و کار طی یک تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

محمدحسین امید در روز 29 بهمن‌ ماه 92 از سوی رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست دانشگاه تهران به منظور تشکیل شورایی از منتخبین دانشگاه برای تعیین رئیس این دانشگاه منصوب شد.

مهر هم درباره تعیین رئیس دانشگاه تهران، به نقل از عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از عدم دخالت وزارت علوم در تعیین رئیس جدید دانشگاه تهران خبر داد.

فریدون درباره آخرین وضعیت تعیین رئیس دانشگاه تهران و تصمیمات جدید در این باره گفت: وزارت علوم، وظیفه تعیین رئیس دانشگاه تهران را به طور کامل به این دانشگاه واگذار کرد و وزیر علوم صرفاً حکم ریاست را ابلاغ می‌کند.

وی اعلام کرد که تعیین رئیس دانشگاه تهران تا اردیبهشت ماه به طول می‌انجامد و علت این امر را داشتن فرصت کافی برای بررسی دقیق تعیین فرد دارای صلاحیت دانست.

فرهاد رهبر اواخر سال گذشته از ریاست دانشگاه تهران کنار رفت و محمدحسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران سرپرستی این دانشگاه را بر عهده گرفت. پیش از این اعلام شده بود که رئیس دانشگاه تهران توسط کمیته‌ای متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه تعیین می‌شود.

کد خبر 255066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز