همشهری‌آنلاین: با همکاری دو فرهنگ‌پژوه ایران کتاب هزار سال داستان‌های طنزآمیز ادب فارسی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بازار کتاب عرضه شده است.

هزار سال طنز پارسی

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «هزار سال داستان‌های طنزآمیز ادب فارسی» عنوان تازه‌ترین کتابی است که به همت مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی گردآوری و توسط انتشارات کانون به چاپ رسیده است.

 کار پژوهش و گزینش این کتاب توسط «محمدجعفر قنواتی» و «سیداحمد وکیلیان» صورت گرفته و گزیده‌ای از‌ داستان‌های طنزآمیز ادب فارسی از زمان حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی تا سعدی و مولانا و عبید زاکانی و ملاحبیب‌الله کاشانی جمع‌آوری و تدوین شده است.

در ابتدای پیش‌گفتار کتاب گردآورندگان یکی از اهداف تالیف این اثر را آشنایی قصه‌گویان جوان با مصادیق داستان‌های طنزآمیز ادب فارسی عنوان و طنزپردازی را که امروزه نیز به شکل گسترده در جامعه رایج است دارای ریشه‌ی عمیق و سابقه طولانی در فرهنگ ایرانی بیان داشته‌اند.
در این کتاب در هر بخش پس از معرفی کوتاه هر یک از نویسندگان و شاعران گزیده‌ای از داستان‌های منثور و منظوم آثار طنز آنان ارایه شده است.
کتاب هزار سال داستان‌های طنزآمیز ادب فارسی در چاپ اول با شمارگان 5‌هزار نسخه با قیمت 4 هزار و دویست تومان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 254944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز