همشهری‌آنلاین: کاروانسرای شاه‌عباسی در شهرری، که در بازدید سال گذشته رئیس شورای شهر تهران، مورد توجه قرار گرفت، به نمایشگاه دائمی صنایع دستی تبدیل می‌شود.

احمد مسجد جامعی در سومین حضور خود در منطقه 20 در قالب برنامه کشف تهران، طرح نمایشگاه دائمی صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی را مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس شورای شهر تهران، در بازدید سال گذشته خود از شهرری، به حفظ و مرمت کاروانسراهای شاه عباسی و دوقلو تاکید کرده بود که با پیگیری و همکاری شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، قرار است این بنا مرمت و نگهداری شود.

اما پس از دایر کردن نمایشگاهی موقت در ایام تعطیلات نوروز در کاروانسرای عباسی و موفقیت این نمایشگاه صنایع دستی در این ایام، رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی را به شهرداری و سازمان میراث فرهنگی داد تا با این کار این بنای تاریخی حفظ و مکان مناسبی برای عرضه آثار تولیدکنندگان صنایع دستی فراهم شود.

مسجد جامعی در این باره گفت: یکی از نتایج بازدید قبلی از کاروانسراهای دوقلو و شاه عباسی، دو برار شدن بودجه منطقه 20 بود که برای مرمت این بناها اختصاص داده شده است.

گفتنی است کاروانسرای دوقلو و کاروانسرای عباسی، از قدیمی ترین کاروانسراهای تهران هستند که در بازدید سال گذشته رئیس شورای شهر تهران، مورد توجه مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی قرار گرفت.

کد خبر 254803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز