گروه اجتماعی: جزوات پیشگیری از اعتیاد در مقطع متوسطه آماده چاپ است که امیدواریم با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه زودتر به چاپ برسد.

فریدی مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ضمن اعلام این مطلب در نشست بررسی سیاست‌های پیشگیری از اعتیاد با تاکید بر این که پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و تغییر نگرش‌های موجود به این معضل از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش برای جمعیت 15 میلیونی دانش‌آموزان است، گفت: آگاهی‌رسانی هر چه بیشتر به جامعه و تغییر مناسب رویکردهای درمانی و مراقبتی برای کسانی که در دام اعتیاد افتاده‌اند از عمده نیازهای حال حاضر این حوزه است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به عنوان نهادی که سرنوشت جامعه آینده‌ساز کشور را در مهمترین سال‌های زندگی به دست دارد به پیشگیری از اعتیاد به عنوان مهمترین معضل اجتماعی و سرچشمه بسیاری از معضلات توجه بیشتری کند.  فریدی تاکید کرد: برگزاری جلسات متمرکز آگاهی‌رسانی به اولیا و مربیان از مؤثرترین برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی است.

در ادامه این نشست محمدعمران رزاقی ـ مدیرکل سلامت روانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ با تاکید بر این که برخی از برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در کشور باید تحت تغییر کلی با توجه به تکنولوژی پیشگیری از اعتیاد در دنیا از صفر آغاز شود، گفت: سیاست‌های موجود در کشور در زمینه پیشگیری از اعتیاد این گونه است که اقدامات همواره به طور متمرکز و یکجا انجام می‌شود در صورتی که باید هر چه بیشتر در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر از مدل‌های متمرکز پرهیز و به مدل‌های موقعیتی و محله‌ای در کشور پرداخته شود.

وی با بیان این که باید مراقبت‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در حوزه‌ آموزش و پرورش و روش‌های درمانی به روز این معضل در حوزه بهداشت، درمان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: برای پیشگیری از اعتیاد تنها اقدامات عملی مؤثر است و نه تنها باید با توجه به کاهش خطر به دام افتادن افراد و در نتیجه کاهش تعداد معتادان نسبت به پیشگیری از گسترش اعتیاد در جمعیت جوان غافل شد.

خسارت بیش از 10 هزار میلیارد تومانی مواد مخدر

مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ضمن اشاره به بودجه گفت: امیدواریم رقم بودجه پیشگیری از مصرف مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 86 نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.

دکتر اسماعیل رهدار در اولین همایش تقدیر از نخبگان جوان فعال در عرصه مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نتایج مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق این نتایج سالانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان از محل مصرف مواد مخدر خسارت به کشور وارد می‌شود.

کد خبر 25476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز