همشهری آنلاین: رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با انتقاد از اخبار غیر رسمی رسانه‌ها درباره آزادی مرزبانان ربوده شده، اخبار مربوط به ورود مرزبانان ربوده شده به خاک ایران یا تحویل آنان به مقامات ایرانی را تایید نکرد و گفت: اخبار مربوط به مرزبانان به محض ورود آنان به خاک ایران اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، روح الله جمعه‌ای با بیان این مطلب گفت: گروهک تروریستی جیش‌العدل اعلام نکرده که مرزبانان ربوده شده را به ایران تحویل داده و هیچ فردی نیز این موضوع را اعلام نکرده است.

جمعه‌ای با بیان اینکه مرزبانان ربوده شده هنوز وارد قلمرو ایران نشده‌اند، گفت: آنها هنوز تحویل سفارت و کنسولگری ایران داده نشده‌اند و حتی به هیچ عنوان وارد خاک کشور نشده‌اند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور تاکید کرد: موضوعاتی نظیر اینکه مرزبانان تحویل رابط ایرانی شده‌اند، نادرست است چرا که ما به هیچ عنوان رابطی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: ایران بر اساس قوانین بین‌الملل دارای نمایندگی در سایر کشورها است و صرفاً رابط یا اخبار نادرست در این باره کذب است و کار از طریق نمایندگی‌ها و به صورت رسمی پیگیری می‌شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به اخبار منتشر شده غیر رسمی در برخی رسانه‌های کشور که از آزادی مرزبانان ربوده شده خبر دادند، از رسانه‌ها خواست از بیان اخبار و مطالب پراکنده و نادرست از منابع نامشخص خودداری کنند چرا که این خبرها نه تنها کمکی به روند حل مساله نمی‌کند بلکه می‌تواند در این زمینه باعث مشکلات تازه‌ای شود.

وی تاکید کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل برای مرزبانان، پاسخگویی و مسئولیت به عهده انتشاردهندگان و بیان‌کنندگان مطالب است.

جمعه‌ای با بیان اینکه این وزارتخانه از روز نخست ربودن پنج مرزبان ایرانی پیگیر مسایل بوده است، گفت: روند حل مشکل مرزبانان از روز نخست با محوریت وزارت کشور و هماهنگی و همکاری تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری شده و قطعاً نتایج از این منبع اعلام می‌شود.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: برخی افراد در رسانه‌ها طی مصاحبه‌هایی اعلام کردند که ما پیکر مرزبان شهید را تحویل گرفته‌ایم که این اشتباه است و حتی خود گروهک تروریستی جیش‌العدل هم مطلبی در مورد تحویل جسد مطرح نکرده است.

پنج مرزبان ایرانی شامگاه هفدهم بهمن سال گذشته در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی مرزهای کشور پاکستان ربوده شدند. گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل ایران» 19 بهمن ماه 92 با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود مسئولیت ربایش 5 نفر مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت.

در روزهای گذشته برخی رسانه‌های داخلی از منابع نامشخص، اخبار مربوط به آزادی مرزبانان ربوده شده را منتشر کردند. این اخبار از سوی منابع آگاه و رسانه‌های رسمی کشور تایید نشده است.

کد خبر 254750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز