همشهری آنلاین: انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی روز جمعه ۹۳/۰۱/۱۵ دولت این کشور را متهم به پنهان کردن اطلاعات پرواز ناپدیدشده ام.اچ ۳۷۰ کرد و گفت که سیستم رادار مالزی هرگونه تغییر مسیر این پرواز را تشخیص داده است.

هواپیمای مالزی انور ابراهیم

به گزارش ایرنا، هواپیمای بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی ساعت 41 دقیقه بامداد 17 اسفند ماه سال گذشته (27 روز پیش) با 239 مسافر و خدمه پرواز حدود یک ساعت پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.

مالزی در اوایل ناپدید شدن هواپیما سخنی از انحراف مسیر هواپیما به میان نیاورد، اما پس از چند روز وزیر دفاع این کشور اعلام کرد داده‌های راداری نشان می‌داد هواپیما تغییر مسیر داده و احتمال داده شد در جنوب اقیانوس آرام سقوط کرده باشد.

انور که اخیرا به پنج سال زندان توسط دادگاه تجدیدنظر مالزی محکوم شده است، گفت که من گیج شدم چرا سیستم رادار پیشرفته مارکونی که سال 1994 به عنوان وزیر اقتصاد مالزی آن را خریداری کردم انحراف مسیر پرواز را تشخیص نداده است.

وی گفت: این موضوع نه تنها غیرقابل قبول بلکه غیرممکن است و به اعتقاد من دولت بیش از ما می‌داند.

تارنمای کانال خبری آسیا به نقل از رهبر مخالفان دولت مالزی، نوشت که تجربه مالزی به اندازه انگلیس و یا آمریکا نیست، اما ما ظرفیت حفاظت از مرزها را داریم.

این سیستم راداری نزدیکی دریای چین جنوبی و سرزمین اصلی مالزی را پوشش می‌دهد.

احمدشاه زهاری خلبان 53 ساله این پرواز از هواداران حزب انور ابراهیم و دوست وی بوده است.

کد خبر 254558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز