همشهری آنلاین: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همراهی مردم با دولت، ضرورت اساسی و لازمه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

هدفمندی یارانه

عابد فتاحی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها یک قانون مترقی است که در بسیاری از کشورها نیز اجرای آن تجربه شده است.

وی گفت: هم اکنون نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دغدغه ذهنی تیم اقتصادی دولت و مجلس است و دولت و مردم باید همگام با هم در راستای اجرای موفق هدفمندی یارانه‌ها گام بردارند.

این نماینده مجلس افزود: دولت برای اجرای فاز دوم این قانون تمام جوانب را سنجیده و بعد اقدام به اجرایی کردن فاز دوم این قانون کرده به نحوی که کمترین آسیب به مردم وارد شود.

نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: دولت تلاش می‌کند شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی ملایم باشد بر همین اساس مسوولان هم باید در امور اجرایی کمتر ریخت و پاش کنند و در مصرف حامل های انرژی اسراف نکنند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته قانون هدفمندی یارانه‌ها به نحو صحیحی اجرا نشد و آنچه به عنوان قانون مصوب شده بود کنار گذاشته شد.

این نماینده مجلس گفت: با این وضعیت آنچه در سال جاری اجرا می‌شود فاز دوم هدفمندی نیست بلکه همان فاز اول است که درست اجرا نشد.

وی افزود: پرداخت‌های نقدی به خانواده‌های ایرانی در حجم گسترده که می‌توان مدعی شد بیش از 95 درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود در کنار رقم غیرواقعی که برای این پرداخت به هر فرد در نظر گرفته شده بود از یک طرف و ضربه‌ای که بخش تولید کشور به واسطه اجرای غلط این قانون خورد از طرف دیگر، سبب شد تا مسوولان گذشته نتوانند در اجرای این قانون نمره قابل قبولی بگیرند.

فتاحی با تاکید بر اینکه مزایای هدفمندسازی یارانه ها باید مرتب از طریق رسانه‌ها اعلام شود گفت: نکته ای که باید در زمینه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به آن توجه شود، این است که باید کمک شود تا دولت فاز دوم را با برنامه ریزی مناسب اجرایی کند.

کد خبر 254291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز