همشهری آنلاین: وزیر کشور تامین امنیت در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی را در کشور قابل قبول دانست و گفت: البته بخشی از این موضوع در اختیار نیروی انتظامی نیست و آن را دستگاه‌های کنترلی و حراستی در اختیار دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس،« عبدالرضا رحمانی فضلی » در جمع فرماندهان انتظامی استان خراسان شمالی کشور افزود : جمهوری اسلامی ایران کشوری با ثبات، آرام و با امنیت است که این ثبات و امنیت نتیجه زحمات نیروهای امنیتی است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که موقعیت جغرافیایی کشور به خاطر توپوگرافی مرزی، موقعیتی امن به شمار نمی‌آید.

وی اظهارداشت: با نگاهی به آسیب ها، آشوب‌های اجتماعی، قتل و عملیات انتحاری در کشورهای همسایه و منطقه می‌توان به امنیت بالا در جمهوری اسلامی ایران پی‌برد.

وی با اشاره به اینکه محور همه این آشوب‌ها و درگیری ها در منطقه، آمریکایی ها هستند، افزود: آنها قصد دارند تئوری اسلام هراسی را به عنوان یک اصل به ملت‌ها بقبولانند.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: دشمنان با استفاده از ابزارهایی چون فرقه‌های به ظاهر مسلمان همچون تکفیری‌ها، سلفی‌ها و وهابی‌ها می‌خواهند تصویری نامطلوب از ایران را در رسانه‌ها به نمایش بگذارند.

رحمانی فضلی همچنین گفت: در اوج درگیری‌ها می بینیم کشور عزیزمان ایران، ابراهیم وار در گلستان است که این شرایط را مدیون رهبر معظم انقلاب و سپس نیروهای انتظامی و نظامی که شبانه روز تلاش می‌کنند، هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نسبت به سنوات گذشته کشفیات بسیار زیاد موادمخدر و کنترل های بیشتری داشتیم، گفت: در سال 92 در حوزه موادمخدر بیش از 70 درصد درگیری‌ها که قبلا در خاک کشور بود را به مناطق مرزی بردیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه ثبات بیشتر در مناطق مرزی کشور و جلوگیری از ورود موادمخدر به ایران را نتیجه زحمات بی وقفه ماموران نیروی انتظامی دانست.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نزاع‌ها، درگیری‌ها و ناهنجاری‌ها در حوزه‌های اجتماعی بسیار پایین است، تصریح کرد: نگاه ما این است که در کشور اسلامی مان حتی حداقل آمار جرائم هم نباید وجود داشته باشد.

کد خبر 253844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز