چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: ۲۷ اسفند در حال گذاشتن خبرهای محیط زیست بودم که تلفن داخلی‌ام زنگ خورد و فردی با نام بردن اسم و فامیلم سراغ مرا گرفت.

neda sharif

ابتدا فکر کردم از آشنایان است. اما او خود را از طرفداران همشهری آنلاین معرفی کرد و سراغ صفحه مهارت‌های زندگی را گرفت که چند وقتی است از مطالب بنده در آن خبری نیست.

پرسیدم از کجا تماس می‌گیرید؟

گفت: اهواز

گفتم: بله مدتی است که در زمینه مطالب محیط زیست کار می‌کنم.

که گفت جای خالی مرا ماه‌هاست احساس کرده و حتی نگران سلامت و نبود فیزیکی حقیر شده است.

من با مختصر کسالتی که داشتم ترجیح داده بودم کاری سبک‌تر از ترجمه انجام دهم و  صفحه محیط زیست را انتخاب کنم و خودم می‌دانستم و سردبیرم، اما خوشحال شدم از این که خیلی آنسوتر وجودم حس می‌شود.

گفتم مطالب من باید برای شما حالت تفنن داشته باشند که خیلی جدی گفت نه کاملا کاربرد داشته و به سایر همکارانش هم توصیه کرده است؛ آن‌ها را بخوانند.

پرسیدم شغل شما چیست؟

گفت: کارمند بانک.

گفتم: می‌توانم رشته تحصیلی‌تان را بپرسم؟

گفت: ریاضی فیزیک

گقتم: مطالبم بی‌نام و نشان در سایر سایت‌ها کار می‌شود اما از این که برای یک خواننده تا آن حد ارزش داشته است که تماس گرفته؛ در واقع بهترین عیدی‌ای است که قبل از عید گرفتم ... .

او متوجه غیبت چند ماهه من در نیمه دوم سال 92 در بخش مهارت‌های زندگی شده بود. نمی‌دانم چند بار این صفحه را باز کرده و مطلب مورد علاقه‌اش را نیافته است. جای یک عذرخواهی از طرف من باقیست.

و بعد به خود می‌بالم از این که توانسته‌ام طی سال‌ها از طریق ترجمه ارتباط مجازی خوبی با خوانندگان این بخش برقرار کنم.

در نظر من این خواننده تحصیلکرده و فهیم نمادی از هزاران خواننده‌ای است که در ذهنشان مرا قرین لطف و محبت خود قرار داده‌اند و تنها انگیزه من برای تلاش بیش‌تر در جهت یافتن و ترجمه مطالب پربارتر است.

او ذهنیت مرا تغییر داد که ممکن است مطالب تنها برای خودم جالب بوده و حداقل این که با ترجمه مطالب متنوع از سایت‌های معتبر بی‌نصیب نمانده‌ و نهایت استفاده را با گرفتن ایده‌ها ‌برده‌ام.

تلفن این عزیز، انگیزه‌ای بود برای شروع دوباره این مبحث و پرداختن به صفحه مهارت‌های زندگی. هدفم کارایی مطالب است تا بتوان با حداقل امکانات به بهترین‌ها رسید. موضوعاتی که استعداد و حسن سلیقه شما را به بهترین نحو نشان دهند. استفاده دوباره از وسایل به شکلی جدید و گامی هر چند کوچک در جهت حفظ محیط زیست و سپردن این امانت به نسل‌های آینده تا شاید ما نیز به نوعی دوستدار زمین به حساب آییم.

و عیدی من، این که از 16 فروردین با مطالب جدید در خدمت تمام علاقمندان به دکوراسیون و ایده‌های نو هستم.

سال خوبی داشته باشید. اگر در این ایام فرصتی پیش آمد، سری به مجله‌های مهارت‌های زندگی بزنید:

مهارت‌های زندگی

کد خبر 253685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز