همشهری آنلاین: سینما رفتن و دیدن فیلم‌های جدید یکی از تفریحات ثابت بسیاری از خانواده‌های تهرانی در عید نوروز است.این سیزده روز فرصت خوبی برای سینما رفتن است چون هم فیلم‌های جدید اکران می‌شوند و هم در کنار خانواده یک روز خوب فرهنگی را فراهم می‌کند.

نوروز امسال فیلم‌های زیادی در سینماهای کشور و البته تهران اکران می‌شود، فیلم‌هایی که برخی از آنها از قطار جشنواره فیلم فجر پیاده شده‌اند و به سرعت روی پرده سینماها قرار گرفته‌اند. در این میان حاشیه‌های زیادی هم پیرامون بعضی از آنها هست و از همین جهت دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

امروز تمام فیلم‌های اکران شده در سینماهای تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا با اطلاع دقیق‌تر راهی سینماهای مورد نظرتان شوید.

فیلم "چ":

دکتر مصطفی چمران، نماینده دولت موقت در مرداد سال 1358 جهت رسیدگی به اغتشاشات پاوه که در محاصره نیروهای ضد انقلاب است به همراه تیمسار فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی وارد این شهر می‌شوند. چ روایتگر 48 ساعت پایانی این بحران است.

کارگردان این فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا است و فریبرز عرب‌نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی‌سروستانی، اسماعیل سلطانیان در آن بازی کرده‌اند.

سینماهای اکران کننده: سینما پردیس زندگی، پردیس آزادی،سپیده، شکوفه، فرهنگ،ماندانا، اریکه ایرانیان، پردیس ملت، پردیس راگا،سینما فرهنگسرای بهاران،سینما مرکزی 4 و 5،سینما کارون.

طبقه حساس:

مردی بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار می‌رود متوجه می‌شود مردی غریبه در طبقه دوم دفن شده است.

کارگردان این فیلم کمال تبریزی و نویسنده آن پیمان قاسم خانی است و رضا عطاران، محمدرضا فروتن، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، هوتن شکیبا و آزاده صمدی در آن بازی کرده‌اند.

سینماهای اکران کننده: استقلال، بهمن، پردیس زندگی، پردیس آزادی، پردیس کیان، جوان، سمرقند، شکوفه،فرهنگ، فلسطین، ماندانا،موزه سینما،آستارا، اریکه ایرانیان،پردیس ملت، پردیس راگا، شاهد و مرکزی.

خط ویژه:

کاوه نابغه علوم کامپیوتری به همراه خواهر و شوهرخواهرش تحت شرایط خاصی حساب بانکی رانت‌خواری به نام محتشم را هک می‌کنند‌. محتشم برای بازگشت پولش به روش‌های غیر قانونی رو می‌آورد اما این پول هنگفت در اختیار هفت جوان قرار میگیرد و مشکلات عدیده‌ای را برای آنها بوجود می‌آورد.

کارگردان این فیلم، مصطفی کیایی است و مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، محسن کیایی، سام قریبیان، میترا حجار، پریناز ایزدیار، نادر فلاح، اسماعیل پوررضا، علی کوچکی و بابک بهشاد در آن بازی کرده‌اند.

سینماهای اکران کننده: آفریقا، پردیس زندگی، پردیس آزادی، پردیس کیان، جوان، سمرقند، فلسطین، ماندانا، موزه سینما، اریکه ایرانیان، پردیس ملت، پردیس راگا، شاهد، مرکزی، میلاد.

معراجی‌ها:

محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود.

کارگردان این فیلم، مسعود ده‌نمکی است و اکبر عبدی، برزو ارجمند، دانیال عبادی، بهاره افشاری، مهران رجبی، سید جواد هاشمی، پندار اکبری، پوراندخت مهیمن، اصغر نقی زاده، ماشاالله شاهمرادی، عباس محجوب،سهراب یاری، احمد ایراندوست در آن ایفای نقش کرده‌اند.

سینماهای اکران کننده: بهمن، پردیس زندگی، پردیس آزادی، پردیس کیان، جوان، سپیده، سمرقند، شکوفه، فلسطین، ماندانا، اریکه ایرانیان،المپیک، پردیس ملت، پامچال،پردیس راگا، فردوسی، مرکزی، ناهید و کارون.

به غیر از این چهار فیلم در حال اکران، فیلم شب‌های روشن فرزاد موتمن در سینما سمرقند در بهار 93 اکران می‌شود.

کد خبر 253285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز