چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماهی قرمز باید از مراکز معتبر، تحت نظارت و کنترل دامپزشکی تهیه شود و از خرید ماهی از فروشندگانی که آن‌ها را بصورت متراکم و در شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می‌کنند باید خودداری شود.

ماهی سفره‌ هفت‌سین

باید از خرید ماهی‌هایی که باله‌های تاخورده و جمع شده دارند یا در اطراف دهان یا سطح بدن، لکه‌های پنبه مانند دارند و روی سطح بدن آن‌ها زخم یا لکه‌های سفید متمایل به خاکستری خودداری کرد.

هم‌چنین باید از خرید ماهی‌هایی که بال سائیده شده دارند و بی‌قرارند و چشم‌های آنها بصورت یکطرفه و یا دوطرفه بیرون زده‌ باشد خودداری کرد.

برای نگهداری طولانی مدت ماهیان قرمز مقدار آب مورد نیاز هر قطعه ماهی انگشت قد، باید حداقل یک لیتر منظور شود. همچنین باید یک تا دوبار در هفته آب ماهی را عوض کرد و از شن، ماسه‌های رنگی و تیز برای تزئین آکواریوم و تنگ‌های ماهیان استفاده نشود.

شست‌وشوی کامل دست‌ها با آب و صابون پس ازهر بار دست زدن به آب یا ماهیان زینتی، جلوگیری ازدست زدن کودکان به ماهیان و آموزش بهداشت فردی به آن‌ها و دستمالی نکردن چشم، صورت و دهان پس از کار با آکواریوم، نگهداری مناسب غذاهای ماهیان آکواریومی در جاهای خنک، تاریک و خشک در ظروف کاملاً بسته و رعایت تاریخ مصرف برای این مواد غذایی از دیگر توصیه‌های بهداشتی است که باید رعایت شود.

اهی قرمز باید با غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات تغذیه شوند و غذا باید در سطح آب شناور بماند. استفاده از غذاهای آماده بهتر است و مواد غذایی باید یک یا دو بار در روز به اندازه‌ای باشد که در مدت یک تا دو دقیقه مصرف شود.

نگه‌داشتن ماهی بیمار به مدت بیست دقیقه در یک لیتر آب که یک قاشق نمک هم به آن اضافه شده می‌تواند مفید باشد. باید از قرار دادن آکواریوم‌ها و تنگ‌های ماهی در جلوی نور مستقیم آفتاب، کنار شومینه‌ها و یا داخل آشپزخانه خودداری کرد.

کد خبر 252757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز