همشهری آنلاین: رئیس هیأت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه در سال آینده بخش مسکن افزایش قیمت چندانی ندارد زیرا بازار هنوز در رکود است، گفت: سازندگان مسکن برای فروش واحدهای خود با مشکل روبرو شده‌اند.

فارس نوشت: جمشید برزگر در پاسخ به این سوال که قیمت مسکن در سال آینده چگونه خواهد شد گفت: در سال آینده بخش مسکن افزایش قیمت چندانی ندارد زیرا بازار هنوز در رکود است و اغلب سازندگان مسکن برای فروش واحدهای خود با مشکل روبرو شده اند.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن همچنین با اشاره به ارائه راهکارهایی برای خروج مسکن از رکود، گفت:‌ بر این اساس پیشنهاد داده‌ایم تا سقف وام مسکن روستایی به 35 میلیون تومان، شهرهای زیر 250 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و شهرهای 250 تا 500 هزار نفر جمعیت سقف وام مسکن به 80 میلیون تومان افزایش یابد.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: دولت در قوانین و مسائل مربوط به بانک‌ها و تامین اجتماعی انبوه‌سازان را در جریان اقدامات انجام شده قرار نمی‌دهد و ما باید در راهروهای مجلس بدویم تا بتوانیم یک قانون را برگردانیم.

قیمت هر متر خانه 51 درصد گران شد

ایسنا نیز در گزارشی نوشت: متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور حدود 678 هزار و 100 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 8.6 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 49.1 درصد افزایش داشته است.

مرکز آمار ایران از افزایش قیمت خرید مسکن، زمین و اجاره در نیمه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

بررسی معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور در نیمه اول سال 92 برای تمام شهرهای کشور از سوی مرکز آمار بیانگر آن است که قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی 51 درصد و اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در کشور حدود 26.8 درصد در نیمه‌ی اول سال 92 نسبت به نیمه اول سال 91 افزایش یافته است.

بنابراین گزارش؛ متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور حدود 678 هزار و 100 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 8.6 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 49.1 درصد افزایش داشته است.

هم چنین متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور یک میلیون و 452 هزار و 300 تومان بوده که نسبت به دوره‌ی قبل 17.8 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 51.3 درصد افزایش دارد.

بر این اساس متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی حدود شش هزار و 700 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 15.4 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.8 درصد افزایش دارد.

کد خبر 252660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز