یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازیگر ۷۴ آمریکایی که برخلاف دیگر همدوره‌هایش هنوز در سینما بسیار پرکار نشان می‌دهد چنان کارنامه‌ی حرفه‌ای برای خودش دست و پا کرده که می‌تواند افتخاری برای یک هنرپیشه‌ی سینما باشد.

هاروی کایتل

به گزارش گاردین؛ هاروی کایتل که اردیبهشت امسال 75 ساله می‌شود برای سال 2014 سه فیلم را در نوبت اکران داشته و همین نشان می‌دهد که او برخلاف دیگر غول‌های متولد دهه 30؛ هنوز عطش بازیگری در سر دارد.

کایتل که بیشتر برای علاقمندان سینما با فیلم پیانو شناخته می‌شود در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دقیقا 102 اثر سینمایی ثبت کرده است.او که از سال 1967 و توسط مارتین اسکورسیزی وارد دنیای سینما شده برای 5 فیلم همیشه در خاطره‌ها ماندگار است:

ستوان بد: فیلمی که کایتل در سال 1992 به همراه نیکلاس کیج در آن بازی کرد و یک نقش مکمل استثنایی از خود بروز داد.

پیانو: یک فیلم بیوگرافیک تاریخی که باعث شد کایتل در 51 سالگی به قله بازیگری در سینما برسد.

سگهای انباری: یک اثر مستقل و متفاوت در کارنامه‌ی کایتل محصول 1993 که سال بعد نیز دوباره و به نوعی با قصه‌های عامه پسند کوئینتین تارانتینو تکرار شد.

از بام تا شام: تریلر خوش ساخت رودریگوئز محصول 1996 موقعی که هم او و هم تارانتینو به همراه جورج کلونی در ابتدای راهشان در سینما بودند.

راننده تاکسی: مارتین اسکورسیزی در راننده تاکسی دنیرو را برای نقش اصلی داشت اما کایتل نقش مکمل قابل اعتمادی بود که به پیشرفت قصه بسیار کمک کرد.

گفتنی است هاروی کایتل در سال 1991 برای فیلم باگزی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود.

کد خبر 252383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز