همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: با توجه به سیاست های قبلی اعلام شده بحث اجتماعی کردن موضوع مواد مخدر و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، در سر لوحه فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه 92/12/15 در حاشیه نشست مشترک با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل این ستاد، با بیان اینکه این نهاد عضو رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و یکی از نهادهای فعال در این حوزه است، افزود: این نهاد گزارش عملکرد سال 92 را مثبت اعلام کرد و قرار شد در سال آینده با این نهاد در حوزه های مربوط به (پیشگیری، درمان، صیانت) به تفاهماتی برسیم.

به گفته وی طبق تفاهمات کمیته امداد امام خمینی باید مسئولیت‌های بیشتری برعهده بگیرد و احتمالا در سال آینده این نهاد در حوزه درمان و اشتغال فعالیت‌های مناسبی را ارایه خواهد داد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه استقبال کمیته امداد از ورود به موضوع مبارزه با مواد مخدر فراوان است، اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دو سازمان مورد بررسی قرار گیرد و براساس آن تفاهمنامه ای به امضا برسد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه کمک به مستمندان و افراد تحت پوشش ، مسئولیت اصلی خود را انجام داده و فراتر از حمایت‌های مادی، به انها کمک می‌کند.‌

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدربا بیان اینکه کمیته امداد در حوزه حمایت از معتادان و خانواده‌های آنها ورود همه جانبه خواهد کرد، ادامه داد: با حمایت‌های سیاسی تلاش خواهیم کرد در دولت و مجلس قوانینی را تصویب کنیم تا از این نهاد حمایت شود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: کمیته امداد از نظر گزارش عملکرد و نگاه جامعه مظلوم است؛ در حالی که با هزینه های بالا و اعتبارات کم فعالیت های خوبی انجام داده است.

 

  • در زمینه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مشکلی نداریم

وی درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: این موضوع از مباحث امنیتی است که وزارت کشور با تحلیل از وضعیت کنونی کشور اعلام می‌کند در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت بلکه مشارکت مردم را در اجرای آن خواهیم داشت.

وزیر کشور تصریح کرد: با هماهنگی و ایجاد ستاد نظارت بر اجرای هدفمندی یارانه‌ها در وزارت کشور امیدواریم مرحله هدفمندی یارانه ها را پشت سر بگذاریم و گامی بلند در هدایت منابع به سمت تولید و تأمین امنیت قضایی و ایجاد سلامت مردم برداریم.

رحمانی فضلی گفت: اجرای این برنامه در نهایت منجر به این خواهد شد که در حوزه تولید، حمایت خوبی را از محل افزایش قیمت فراورده‌ها داشته باشیم و در بخش صنعتی و کشاورزی نیز از آن بهره مند خواهند شد.

وزیر کشور گفت: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به صرفه جویی در مصرف منجر خواهد شد هر چند به بهبود

وضعیت محیط زیست ، آب و هوا و سلامت نیز خواهد انجامید.

  •  تشکیل کارگروهی برای حمایت از اشتغال مددجویان

سرپرست کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه کارگروهی برای حمایت از اشتغال مددجویان با هماهنگی استانداران و فرمانداران تشکیل شده، گفت: در این زمینه از حمایت های وزارت کشور بهره مند خواهیم شد.

حسین انواری ادامه داد: وزارت کشور ظرفیت‌های فراوانی دارد که به جنبه‌های سیاسی آن بیشتر توجه می‌شود اما در حوزه‌های اجتماعی، تکالیف بزرگتری را عهده دار است که می‌توان در آن فعالیت‌های مشترک زیادی انجام داد.

به گفته وی، کمیته امداد با دو دهک پایین جامعه سرو کار دارد که اگر بتوان مشکلات را در این دهک‌ها رفع کرد، دولت در حوزه‌های دیگر نیز پیشرفت خواهد کرد.

انواری یادآور شد: در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و بزهکاری سرمایه گذاری‌هایی کرده ایم اما به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستیم.

وی به استانداران و بخشداران در سراسر کشور توصیه کرد تا در حوزه های آسیب‌های اجتماعی با کمیته امداد همکاری کنند، هرچند بیشترین همکاری را تاکنون در حوزه اشتغال با استانداری‌ها داشته‌ایم.

کد خبر 252158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز