همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران گفت: امکان انتقال بنزین پاک از طریق خطوط لوله فراهم شده و از سه‌شنبه ۱۳ اسفند ماه جایگاه‌های استان تهران بنزین پاک توزیع می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حسن باقریان در مراسم بهره‌برداری از خط لوله انتقال بنزین پاک به تاسیسات کن و قوچک در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در منطقه تهران اظهار کرد: منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران یکی از مناطق یازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است.

وی این منطقه را یکی از مهمترین مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران دانست و افزود: حوزه فعالیت این شرکت در جنوب از قم، در شمال از فیروزکوه و دماوند، در شمال غرب تا رشت و در شرق تا گرمسار امتداد پیدا می‌کند.

باقریان افزود: سوخت‌رسانی به استان البرز و استان تهران و عبور خطوط ورودی و خروجی از دلایل اهمیت این شرکت است.

وی با بیان این مطلب که 22 رشته خط لوله به طول یک هزار و 900 کیلومتر از 8 اینچ تا 30 اینچ به این منطقه وارد یا خارج می‌شوند، گفت: تعداد 33 مرکز انتقال نفت و تاسیسات، 25 ایستگاه مخابراتی و 43 دستگاه حفاظت از زنگ، 10 دستگاه توربین و 34 دستگاه الکتروپمپ اصلی، 33 دستگاه بوستر پمپ اصلی و بیش از 34 دستگاه دیزل ژنراتور بخشی از تجهیزات این منطقه به شمار می‌رود.

باقریان تعداد پرسنل رسمی شرکت را 380 نفر و پرسنل پیمانکار را 190 نفر عنوان کرد و مهمترین وظیفه شرکت را تامین نفت‌خام برای پالایشگاه‌های تهران و تبریز برشمرد.

وی با بیان این مطلب که نفت خام تولیدی از جنوب کشور و منطقه اصفهان به این منطقه منتقل و از اینجا در اختیار دو پالایشگاه مذکور قرار داده می‌شود، افزود: کل فرآورده‌های نفتی استان تهران، البرز، قزوین و گیلان توسط منطقه تهران تامین و مبادی ورودی فرآورده به استان‌های سمنان، خراسان، مازندران و زنجان از این منطقه عبور می‌کند.

مدیرکل خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران اظهار کرد: تنها تامین‌کننده سوخت هوایی فرودگاه از طریق خطوط لوله این منطقه است و بزودی فرودگاه بین‌المللی امام (ره) نیز از این امکان برخودار می‌شود.

باقریان گفت: تامین فرآورده‌های مورد نیاز نیروگاه‌های منتظر قائم، باقرآباد (باقرشهر)، شهید رجایی، گیلان و دماوند برعهده این منطقه است و تمامی فرآورده پالایشگاه تهران توسط منطقه تهران دریافت شده و به انبارها منتقل می‌شود.

وی از دریافت روزانه 800 میلیون لیتر فرآورده مورد نیاز پالایشگاه تهران توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران خبر داد و گفت: روزانه بیش از 700 هزار لیتر نفت‌خام را جابجا می‌کنیم.

باقریان افزود: بیش از 900 هزار بشکه فرآورده در سطح منطقه جابجا می‌کنیم که مهمترین کار شرکت بحث انتقال بنزین یورو 4 یا همان بنزین پاک است.

کد خبر 251921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز