دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: براساس آیین‌نامه اجرایی بودجه، 10 درصد از اعتبار حق‌التدریس معلمان‌ بدون کم شدن نیروهای فعلی، کاهش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اولین گردهمایی دبیران ستادهای ساماندهی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مدارس گفت: حق‌التدریس معلمان سالانه 600 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش هزینه دارد که در آیین‌نامه بودجه از ما خواسته شده که این اعتبار را 10 درصد کاهش دهیم.

محمود فرشیدی افزود: پرداخت حق‌التدریس به 2 روش است که در حالت اول افرادی به عنوان معلم حق‌التدریس که رسمی آموزش و پرورش نیستند تدریس می‌کنند و در شکل دوم معلمان رسمی آموزش و پرورش هستند که ساعاتی به جز موظفی خود را به تدریس می‌پردازند.

وی با بیان این که حق‌التدریسی‌ها می‌توانند در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و در این جهت برای آنها امتیازات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم، گفت: برای افزایش این امتیازات با سازمان مدیریت در حال مذاکره هستیم.

فرشیدی در باره تجمع اخیر معلمان حق‌التدریس مقابل مجلس گفت: معلمان حق‌التدریس از آموزش و پرورش می‌خواهند که بتوانند با امتیاز ویژه در آموزش و پرورش استخدام شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجوز این است که استخدام در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدام یا تربیت دبیری و تربیت معلم صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد معلمان حق‌التدریس در سال گذشته بیش از 56 هزار نفر بود، گفت: با استخدام معلمان حق‌التدریس در حال حاضر تعداد معلمان حق‌التدریس به حدود 49 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس در سال 83 ، ما ممنوعیت جذب حق‌التدریس جدید داریم اما این موضوع به این معنا نیست که از معلمان حق‌التدریس فعلی استفاده نکنیم.

کد خبر 25109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز