همشهری آنلاین: متخصصان جراحی دوران دفاع مقدس در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) در دارخوین اهواز برای برگزاری کنگره میان‌دوره‌ای جامعه جراحان ایران گردهم آمدند.

بیمارستان صحرایی

به گزارش تسنیم، کنگره میان‌دوره‌ای جامعه جراحان با حضور متخصصان و جراحان دوران دفاع مقدس برای تبادل تجربیات طب رزم و همچنین بررسی آخرین متد و روش‌های جراحی جدید پزشکی در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دارخوین اهواز آغاز به کار کرد.

در شروع این کنگره سردار فتحیان معاون بهداری ستاد نیروهای مسلح و همچنین دکتر صحت دبیر کنگره میان‌دوره‌ای جراحان ایران به عنوان سخنرانان نخست افتتاحیه مطالبی را درباره دستاوردهای بهداری دفاع مقدس و همچنین اهداف برگزاری این کنگره عنوان کردند.

جامعه پزشکی خود زیرمیزی‌بگیران را می‌زداید

در ادامه کنگره میان‌دوره‌ای جراحان ایران در بیمارستان صحرایی دارخوین اهواز ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه کادر پزشکی همیشه در دوران انقلاب و دفاع مقدس همپای دیگر آحاد جامعه بوده‌اند و خوزستان نیز مشهد شهدا به حساب می‌آید زیرا 70 درصد شهدای دفاع مقدس در این استان به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه بنده به وزارت بهداشت پیشنهاد داده‌ام علاوه بر امتیاز بازآموزی کنگره میان‌دوره‌ای جراحان یک امتیاز فرهنگی نیز قائل شوند. زیرا نفس‌کشیدن در چنین فضایی(بیمارستان صحرایی امام حسین(ع)) که آکنده از خون شهدای پزشکی است بسیار می‌تواند روحیه یک متخصص پزشک که درگیر کار سخت طبابت است را آرامش دهد.

ایدنی درباره هجمه‌هایی که در روزهای اخیر به جامعه پزشکی در مورد مسائل زیرمیزی صورت پذیرفته است اشاره کرد و گفت: زیرمیزی کار یک درصد از جامعه پزشکی است بنابراین عادلانه نیست کل جامعه پزشکی را زیرسوال ببریم زیرا کل عمل‌های جراحی که در بخش خصوصی صورت‌می‌پذیرد فقط 20 درصد است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور ادامه داد: امروز که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دولت و دیگر ارگان‌های مرتبط حوزه سلامت در صددهستند که برای برطرف کردن مشکلات این حوزه تلاش کنند پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از جمله زیرمیزی درست نیست زیرا بیشترین منفعت از این مباحث را همان قشر سوءاستفاده‌کن خواهند برد.

ایدنی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت‌پذیرفته است حوزه سلامت جزو اولویت‌های مهم کشور قرار گرفته است و هم اینک در فضایی که برای تولیت و تأمین منابع مالی در این حوزه تلاش می‌شود نباید کاری کرد که همان کسانی که می‌خواهند به بی‌قانونی خود ادامه دهند و قانون را دور بزنند از این فرصت به نفع خود استفاده‌کنند. بنابراین جامعه پزشکی خود می‌تواند این قشر زیرمیزی بگیر را از درون خود بزداید.

کد خبر 250373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز