گروه اجتماعی: رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی از پرداخت حداقل مستمری 200 هزار تومان به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از دوشنبه چهارم تیر خبر داد.

علی‌اکبر خبازها گفت: مابه‌التفاوت سه ماهه اول امسال مستمری بگیران و بازنشستگان همراه با حقوق تیر‌ آنان از پنجم تیر‌ از طریق شعب بانک رفاه در سراسر کشور به ترتیب نوبت و بر اساس حروف الفبا پرداخت می‌شود.

به گفته وی به منظور افزایش قدرت خرید مستمری‌بگیرانی که مستمری آنان طی سنوات قبل از سال 85 برقرار شده و میزان مستمری استحقاقی زمان برقراری آنان بیش از حداقل مستمری بوده، علاوه بر افزایش 1/13 درصد به نسبت هر سال کامل دریافت مستمری، معادل 2/0 درصد حداقل دستمزد سال 86‌‌‌ نیز به مستمری آنان اضافه خواهد شد.

اختصاص هتل‌ برای بازنشستگان

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درصدد هستیم که 400‌اتاق از اتاق‌های هتل پارس را که متعلق به شرکت شستا است در اختیار بازنشستگان و همکاران قرار دهیم، البته این موضوع باید به تصویب هیأت مدیره این سازمان برسد و بعد اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، داود مددی، مدیرعامل این سازمان، در جمع اعضای هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی استان تهران با بیان این موضوع که این سازمان در حال حاضر فراتر از تعهدات خود مستمری پرداخت می‌کند، گفت: در حالی که حداقل حقوق اعلام شده برای سال 86 حدود 183 هزار تومان است، سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به بازنشستگان خود به طور متوسط 252 هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند که نشانگر توجه مسئولان این سازمان به وضعیت معیشتی این قشر است.

رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بحث توزیع سهام عدالت در بین بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر لیست تمامی بازنشستگان که مستمری آنها زیر 300 هزار تومان است را به دولت ارسال کرده‌ایم و به صورت جدی پیگیر هستیم تا سهام عدالت به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز تعلق گیرد.

وی در خصوص اعطای وام به بازنشستگان اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی هیچ تکلیف قانونی برای پرداخت وام به بازنشستگان و بیمه‌شدگان ندارد و از سوی دیگر محدودیت منابع، اجازه اعطای تعداد زیاد وام را نمی‌دهد. در حال حاضر کلاً مبلغ 5 میلیارد تومان بودجه برای اعطای وام در نظر گرفته شده که بر اساس بررسی‌ها، به ازای هر 20 هزار نفر، یک نفر می‌تواند از وام استفاده کند. در واقع هر شعبه تأمین اجتماعی می‌تواند تنها یک سهمیه وام داشته باشد.

کد خبر 25018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز