همشهری آنلاین: دادگاهی در گرجستان روز دوشنبه وانو مرابیشویلی نخست وزیر سابق این کشور را به جرم حیف و میل اموال عمومی به پنج سال و نیم زندان محکوم کرد.

نخست وزیر سابق گرجستان به زندان محکوم شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تفلیس ، این دادگاه مرابیشویلی را که هدایت دولت میخائیل ساکاشویلی رییس جمهوری سابق و طرفدار غرب گرجستان را برعهده داشت ، به دلیل واگذاری مشاغل ساختگی به فعالانی که در مبارزات انتخابات پارلمانی حزب رییس جمهوری درسال 2012 دست داشتند، گناهکار شناخت.

وکیل مدافع نخست وزیر سابق گرجستان و متحدانش حکم صادره علیه وی را برخوردار از انگیزه سیاسی دانستند.

قاضی دادگاه همچنین وزیر بهداشت پیشین گرجستان و همدست مرابیشویلی را به پرداخت جریمه 27 هزار دلاری محکوم کرد.

مرابیشویلی که از ماه می سال 2013 تاکنون در حبس قبل از محاکمه به سر برده ، به عنوان دبیر کل حزب ساکاشوویلی موسوم به جنبش ملی متحد نقش آفرینی کرده است. این حزب در انتخابات پارلمانی سال 2012 گرجستان مغلوب ائتلاف رویای گرجستان به رهبری بیدزینا ایوانیشویلی شد.

وکیل مدافع مرابیشویلی ضمن متهم کردن قاضی دادگاه به حکم دادن تحت فشار دفتر دادستان کل به خبرگزاری فرانسه گفت: در مورد این حکم غیرقانونی ، فرجام خواهی می کنیم.

طبق این گزارش، دهها تن از متحدان ساکاشویلی از زمان پایان قدرت 10 ساله وی، به اتهام فساد مالی و سواستفاده از قدرت تحت بازجویی قرار گرفته اند.

بیدزینا ایوانیشویلی پس از انتخابات پارلمانی سال 2012 بر مسند نخست وزیری گرجستان نشست ، اما چندی پیش به نفع ایراکلی گاریباشویلی متحد 31 ساله خود استعفا داد. با این حال همچنان اعتقاد بر این است که ایوانیشویلی بر روند سیاسی این کشور تسلط بالایی دارد.

ساکاشویلی رییس جمهوری پیشین گرجستان در پی انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، این کشور را ترک کرد و اکنون ساکن آمریکا است.

کد خبر 250053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز