همشهری آنلاین: معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: هدف مدارس نمونه دولتی استعدادیابی نیست در حالی که هدف مدارس استعدادهای درخشان، استعدادیابی است.

 

به گزارش فارس، محمد نستوه، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره  دلایل جدایی آزمون استعدادهای درخشان با آزمون نمونه‌های دولتی اظهار داشت: هدف از تأسیس مدارس استعدادهای درخشان و آموزش و تربیت آن متفاوت از مدارس نمونه دولتی است.

وی ادامه داد: مدارس نمونه دولتی می‌خواهد تربیت دانش‌آموز مستعد مناطق محروم را داشته باشد و هدف آن استعدادیابی نیست در حالی که هدف مدارس استعدادهای درخشان، استعدادیابی‌ است.

نستوه افزود: در مدارس استعدادهای درخشان بعد از استعدادیابی، ایجاد یک محیط تربیتی خاص مدنظر است تا دانش‌آموزان مستعد در این محیط آموزش ببینند.

وی ادامه داد: در 2، 3 سال گذشته با نظر وزیر وقت آموزش و پرورش، ادغام دو آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان صورت گرفته بود که وزیر جدید آموزش و پرورش تأکید کرد برابر با اهداف سازمان و اهداف تأسیسی این مدارس، آزمون باید طراحی شود.

نستوه گفت: بر این اساس آزمون جدا شد و طراحی سؤالات آزمون مدارس استعدادهای درخشان به صورت متمرکز توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام می‌شود.

کد خبر 249749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز