شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرایط ثبت نام دانش آموزان، اخذ شهریه و برنامه‌های فوق برنامه‌ای مدارس اعلام شد.

به گزارش ایسنا رییس ستاد ثبت نام مدارس شهر تهران گفت: 120 ناظر بر ثبت‌نام هفت هزار مدرسه تهرانی در سال جدید نظارت خواهند کرد.

حسین محمد اصغری در نشست بررسی دستورالعمل ثبت‌نام مدارس شهر تهران، با اشاره به این که تخلفات ثبت نام در مدارس شهر تهران با واریز سرانه قابل توجه به مدارس از سوی دولت و مجلس از 46 به سه درصد در سال 85 کاهش پیدا کرد، گفت: مابقی سرانه پنج میلیارد تومانی مدارس تهران در سال جاری تا پایان شهریورماه واریز خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت شکایات ثبت نام در سال گذشته گفت: در سال 85، 32 مورد گزارش تلفنی و هفت مورد گزارش کتبی به دفتر رسیدگی به شکایات ثبت‌نام رسید که از این میان تنها دو مورد به تشکیل پرونده رسید.

رییس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: تسهیل در ثبت نام دانش‌آموزان، کاهش فشارهای روحی اولیا در زمان ثبت نام و ممانعت از گردش کار زیاد در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ضروری است.

وی با تاکید بر این که سیاست امسال ستاد آموزش و پرورش شهر تهران جلوگیری از تخلف به جای مچ‌گیری است، اعلام کرد : با ارسال 20 بخشنامه به مناطق آموزش و پرورش شهر تهران هیچ گونه ابهامی در زمینه ثبت نام دانش‌آموزان وجود ندارد.

اصغری همچنین با تاکید بر این که ثبت نام در کلاس‌های فوق العاده اجباری نیست، عنوان کرد: امسال 120 ناظر صرفا برای هفت هزار مدرسه تهرانی که از 82 هزار معلم و یک میلیون و 308 هزار و 750 دانش‌آموز برخوردار هستند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که هر روز به طور متوسط سه مدرسه توسط بازرسان نظارت خواهد شد، اعلام کرد: ثبت نام مدارس شاهد از امروز آغاز شده و تا 14 تیر ماه ادامه می‌یابد.

در نشست خبری امروز همچنین خدایار رفیعی ـ مدیر مشارکت مردمی آموزش و پرورش شهر تهران ـ گفت: به مدارس غیرانتفاعی ابلاغ شده است که شهریه‌های پیشنهادی موسسان را به طور دقیق بررسی کند در عین حال که محور اصلی تعیین شهریه در مدارس غیرانتفاعی تبصره دو ماده هفت قانون مدارس غیرانتفاعی است.

وی با تاکید بر این که شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی باید در حدی تصویب شود که فشار مالی زیادی به مردم ایجاد نکند، اظهار امیدواری کرد: ناظران هم به عملکرد مناطق آموزش و پرورش شهر تهران و هم ثبت‌نام مدارس غیرانتفاعی به طور جدی نظارت کنند تا اعتماد مردم به موسسان مدارس غیرانتفاعی افزایش یابد.

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران همچنین تاکید کرد: فوق برنامه مدارس ابتدایی و راهنمایی آموزش و پرورش شهر تهران به ترتیب هشت و 12 ساعت تعیین شده است که البته ثبت‌نام در فوق برنامه مدارس غیرانتفاعی اجباری نیست.

وی گفت: اگر در مورد شهریه ثبت نام میان هیات موسسان اختلاف نظر بود و شورای نظارت استان در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 24926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز