سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

مهدی تهرانی: پروژه سنگین و ۱۰۰ میلیون دلاری جاذبه ساخته‌ی کارگردان هری پاتر، یکی از سرگرم‌کننده ترین فیلم‌هایی بود که تماشاگران در سال گذشته به تماشایش نشستند.

جاذبه

جاذبه ساخته‌ی آلفونسو کوران که در اسکار 2014 در 10 بخش نامزد دریافت جایزه شده، یک فیلم به ظاهر علمی تخیلی است،اما جنبه های داستان‌گویی آن بسیار خاص است.

در واقع داستان‌گویی پیچیده و تصاویر‌ی که بیش از هرچیز سهم تکنولوژی را برایمان یادآوری می‌کند باعث نشده تا تریلر جاذبه از باورپذیری دور شود.علیرغم این پیچیدگی‌ها و هم‌چنین تنها وجود دو بازیگر در طی مراحل پیشبرد فیلم، بازهم جاذبه خلاقیت‌های بی بدیل فراوان دارد.

جاذبه داستان دو فضانوردی است که بر فراز شهر هیوستون آمریکا مشغول عملیات معمول ناسا هستند اما به یکباره در حالیکه همه چیز آرام و طبیعی پیش می رود به ناگاه سفینه آنان مشکل پیدا کرده و ارتباط فضانوردان با زمین قطع می شود...

در جاذبه ساندرا بولاک در نقش دکتر رایان استون و جورج کلونی در نقش ستوان کوالسکی بازی های چشمگیر داشته اند. پیش از این نقد این فیلم  تحت عنوان جاذبه/ ادای احترام به یک اودیسه فضایی مدرن و هم چنین گفتگو با آلفونسو کوران جاذبه؛احترام به آفریده‌ها را در همین صفحه تقدیم کرده بودیم و عکس‌هایی نیز از فیلم جاذبه ارائه شده بود.

گفتنی است ،جاذبه که حدود 100 میلیون دلار هزینه تولیدش شده بود چیزی حدود 700 میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.

نماهایی از پشت صحنه فیلم جاذبه/آلفونسو کوران کارگردان در حال هدایت جورج کلونی و ساندرا بولاک

جاذبه

جاذبه

نماهای استودیویی از ساندرا بولاک و جورج کلونی/در ساخت جاذبه چندین استودیوی دیجیتال به عنوان پلاتوی اصلی مورد استفاده آلفونسو کوران و گروه سازنده قرار داشت

جاذبه

جاذبه

جاذبه

نمایی از آغاز سکانس افتتاحیه فیلم جاذبه که از تاثیر گذارترین بخش‌های این فیلم بود.کل این سکانس 8 دقیقه به طول می انجامد اما در پایان چنان تعلیقی به تماشاگر عرضه می کند که او چاره ای ندارد تا پایان فیلم با اشتیاق ماجرا را دنبال نماید.پیش از این آلفونسو کوران در هری پاتر زندانی آزکابان نیز از همین نوع سکانس‌های افتتاحیه طولانی و پر از تعلیق استفاده‌کرده بود.

جاذبه

نمای پایانی و بسیار زیبا از انتهای سکانس افتتاحیه فیلم، جایی که تماشاگر با شخصیت‌های اصلی فیلم یعنی دکتر رایان استون و ستوان کوالسکی آشنا شده و ماموریت‌شان را نیز درک کرده‌اند،اما با قطع ارتباط آنان با زمین همه چیز از نو شروع می‌شود. جدال مرگ و زندگی در بیکران فضا!

جاذبه

پوسترهای فیلم جاذبه،اگرچه ابتدا به ساکن پوستر ها شبیه به هم به نظر می رسند اما با دقت در هر کدام تنهایی و جدال برای زنده ماندن بیش از پیش مفهوم پیدا می نماید

جاذبه

جاذبه

جاذبه

جاذبه

جاذبه

کد خبر 249024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز