یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در این مطلب می‌خواهیم یک میان وعده خوشمزه و جدید برای فرزندان دلبندتان به شما پیشنهاد دهیم, با ما همراه باشید.

آشنایی با روش تهیه ساندویچ خوشمزه براى مدرسه

مواد لازم (براى هشت ساندویچ کوچک) :

گوشت مرغ چرخ شده: 400 گرم

 مغز نان سفید: سه چهارم پیمانه

 ترشى میوه: یک چهارم پیمانه

سیر کوبیده: سه حبه

لواش نرم و تازه: سه تا چهار عدد

روغن مایع براى سرخ کردن

پنیر خامه‌اى: یک دوم پیمانه

پیازچه خرد شده: یک دوم پیمانه

یک عدد گوجه فرنگى، ریز خرد شده

آب لیمو: دو قاشق سوپ‌خوری

نمک و فلفل بنا به ذائقه

طرز تهیه:

گوشت مرغ چرخ شده، مغز نان سفید، ترشى میوه، سیر و کمى نمک و فلفل را در دستگاه غذاساز بریزید و چند دقیقه روشن کنید تا خوب مخلوط شوند. این مخلوط را به هشت قسمت مساوى تقسیم کنید و هریک را با دست به صورت یک سوسیس به بلندى ۱۲ سانتى‌متر درآورید.

در یک تابه نچسب کمى روغن مایع بریزید و سوسیس‌هایى را که آماده کرده‌اید در روغن مایع با حرارت متوسط سرخ کنید به طورى که سوسیس‌ها از همه طرف طلایى شوند. از زیادکردن شعله گاز خوددارى کنید چون سطح روى سوسیس‌ها زود برشته مى‌شوند اما مغزپخت نمى‌شوند.

آنها را چند دقیقه در یک صافى قرار دهید تا روغن اضافى مربوط به سرخ کردن سوسیس‌ها گرفته شود. در این فاصله هشت دایره به قطر حدود ۲۰ سانتى‌متر از نان لواش ببرید. پنیر خامه‌اى را با پیازچه خرد شده مخلوط کنید و از این مخلوط مقدار کمى روى هر یک از نان‌ها بمالید.

گوجه فرنگى و پیاز خرد شده را با هم مخلوط کنید و آب لیمو را اضافه کنید. مقدارى از این مخلوط را روى هریک از نان‌ها بریزید و یک عدد سوسیس را روى هرکدام گذاشته نان را به صورت یک ساندویچ لوله کنید.

ساندویچ خوشمزه براى مدرسه

منبع:ashpazonline.com

کد خبر 248922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز