یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جهانی شدن به معنایی که در کتاب تأثیر جهانی شدن بر مدیریت کسب و کار به کار گرفته می‌شود، فرایندی است که سازمان‌ها بدان وسیله کالاها و خدمات خود را به جای مقیاس محلی در مقیاسی جهانی عرضه می‌کنند و در این راه افزون بر نقش خود در اقتصادهای محلی/ منطقه‌ای، بخشی از یک اقتصاد جهانی می‌شوند.

تاثیر جهانی شدن بر مدیریت کسب و کار

در این کتاب همچنین به بررسی نگرانی‌های منتقدان جهانی شدن، به‌ویژه اشارات سیاسی و اجتماعی آن‌ها، و همچنین به چگونگی توانایی سازمان‌های تجاری برای گسترش خود در بازارگاه جهانی و چگونگی تأثیرگذاری کنونی عوامل جهانی حتی بر محلی‌ترین بنگاه‌ها پرداخته می‌شود.

هدف این کتاب فراهم آوردن دانشی کلی از مفاد جهانی شدن مدیریت کسب وکار برای کسانی است که این موضوعات را در مدارس عالی یا دانشگاه‌ها مطالعه می‌کنند.

جهانی شدن چیزی بیش از گسترش صرف تجارت بین‌المللی است. این مورد شامل سازمان‌هایی است که به تعداد فزاینده‌ای در بازارهای جغرافیایی پراکنده گسترش یافته‌اند. هدف غایی جهانی شدن یک بازار جهان‌منفرد است. بر این اساس جهانی شدن مجموعه‌ای از فرصت‌ها و تهدیدها را پیش روی سازمان‌ها قرار می‌دهد. زمانی که سازمانی وب‌سایت خود را راه‌اندازی می‌کند، حرکت به سوی جهانی شدن را آغاز کرده است، چرا که با دسترسی به یک پایگاه، مشتری عظیم بالقوه و فاقد مرزهای ملی را افزایش داده است.

کتاب حاضر با هدف فراهم‌آوری دانشی کلی از مفاد جهانی شدن مدیریت و کسب و کار برای کسانی نگاشته شده است که این موضوعات را در مدارس عالی یا دانشگاه‌ها مطالعه می‌کنند.

طرح کلی کتاب بدین‌قرار است: تاریخچه مختصر جهانی شدن؛ دنیای در حال کوچک شدن حکومت جهانی؛ دنیای در حال کوچک‌شدن بازارهای جهانی؛ جهانی شدن و منابع انسانی؛ جهانی فکر کنید محلی عمل کنید؛ قبضه مالکیت جهانی؛ تامین مالی و جهانی شدن؛ ارتباطات جهان و تاثیر تجارت الکترونیک؛ مشتری جهانی؛ کتاب‌نامه؛ متفکران کلیدی جهانی شدن؛ و رشد و جهانی شدن. در پایان هر فصل برخی پرسش‌های عمومی و پیشنهادهایی برای مطالعه بیش‌تر گنجانده شده است.

شناسنامه کتاب:

  • نویسنده: راجر کارترایت
  • مترجم: احمد هرمزی
  • نوبت چاپ: اول 1388
  • شمارگان: 2200 نسخه
  • قیمت: 5000 تومان
  • ناشر:  انتشارات همشهری
کد خبر 248864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز