همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تحولات مفید و سازنده درون سازمان، گفت: در ماه‌های اخیر تعهدات بدون وقفه‌ای انجام شده و شاهد ارتقای خدمات درمانی و بیمه‌ای بیمه‌شدگان بوده‌ایم.

نوربخش تامین اجتماعی

به گزارش  ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش در مراسم افتتاح شعبه 24 تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و آرزوی طول عمر مقام معظم رهبری و تبریک ایام‌الله دهه فجر با اعلام این خبر افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه فداکاری‌های شهدا و مردم و رهبری امام راحل (رحمت‌اله) بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی به لحاظ ملی و حاکمیتی دارای جایگاه مهمی در کشور است، گفت: این سازمان 38 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت‌پوشش دارد و خدمت به اقشار آسیب‌پذیر که از پایه‌های اصلی این انقلاب بودند را افتخار خود می‌داند.

وی تصریح کرد: این سازمان در نظام معیشت و سلامت بیمه‌شدگان تأثیرگذار است و پرداخت مزایای کوتاه و بلندمدت به جامعه تحت‌پوشش از وظایف مهم سازمان تأمین‌اجتماعی به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: این سازمان در 2 سال گذشته با حوادث تلخ و فرودهایی مواجه بوده و دچار چالش هویتی و کرامتی شده بود.

نوربخش افزود: در نتیجه اراده ملت و مشیت الهی در سی‌وچهارمین سال انقلاب تحول جدی در مدیریت کشور به وجود آمد و در شرایطی که کشور با رشد منفی اقتصاد و افزایش بیکاری و عدم پاسخگویی خزانه کشور به مطالبات روبه‌رو بود، رأی مردم تحول عظیمی در جامعه ایجاد و دولت تدبیر و امید روی کارآمد که امیدواری را برای سازمان تأمین‌اجتماعی و بیمه‌شدگان به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه سازمان دچار یک مجموعه مشکلات تاریخی است که ناشی از عدم تعادل بین منابع و مصارف بوده، افزود: این مسئله به دولت فعلی و دولت‌های قبلی مربوط نیست و برای رفع آن لزوم توجه به محاسبات بیمه‌ای آشکار می‌سازد.

نوربخش اضافه کرد: در یک دهه اخیر دولت علاوه بر نقش تأمین سه درصدی حق‌بیمه، نقش کارفرمایی هم ایفا کرده که بدهی 54 هزار میلیارد تومانی به سازمان تأمین‌اجتماعی را به وجود آورد و در سال‌جاری به خاطر مشکلات، دولت قادر به پرداخت 15 هزار میلیارد تومان بدهی سال‌جاری نیست.

93 هزار میلیارد تومان بدهی سال آینده دولت به تامین اجتماعی

وی بدهی دولت در سال آینده را با احتساب سود تعهدات 93 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در 10 سال گذشته تعهد دولت به منابع سازمان 3 به 7 بوده و در سال‌جاری این نسبت به 15 به 23 افزایش یافته است.

نوربخش با بیان اینکه تغییر رویکرد مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی بعد از دولت تدبیر و امید به وجود آمده، افزود: تحولات مدیریتی فرصت‌های ارزشمندی برای این سازمان به وجود آورده که باید قدر آن را بدانیم.

وی اظهار کرد: تعهد جدی رئیس‌جمهور و دولت به مسئله رفاه اجتماعی و نظام سلامت، هماهنگی بین وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های فراسازمانی که در عملکرد سازمان مؤثر است، همدلی و همکاری بین بخش‌های سازمان که در نظام اجرایی کاملاً ملموس است، از فرصت‌های به وجود آمده در ماه‌های اخیر است.

وی با اشاره به اینکه با وجود کارکنان متعهد سازمان هرگز تأخیری در انجام تعهدات سازمان به وجود نیامده گفت: درنتیجه تلاش کارکنان در سال‌جاری مازاد وصولی داریم و برنامه وصول درآمدی محقق شده است، به طوری که با وجود مشکلات فراوان در جامعه، وصول درآمد در سازمان تأمین‌اجتماعی به اندازه یک‌چهارم درآمد کل کشور است.

وی رضایتمندی کارکنان را از اولویت‌های مدیریتی برشمرد و اضافه کرد: نمی‌توانیم بدون رضایت کارکنان، رضایت بیمه‌شدگان را کسب کنیم.

وی افزود: به منظور رضایتمندی کارکنان این سازمان مزایای معوقه که در سال‌های گذشته پرداخت نشده را پرداخت کردیم.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه مراجعه‌کنندگان به شعب و واحدی درمانی تأمین‌اجتماعی مشکلات زیادی دارند، تصریح کرد: پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان نیازمند روحیه تعهد و گذشت در میان کارکنان است.

وی در ادامه بیان کرد: کارکنان پاسخگو باید رضایتمند باشند و به همین منظور باید دلبستگی و تعهد سازمانی را افزایش دهیم و در این راستا باید با ایجاد فضای کار مناسب و آرامش‌خاطر فرایند خدمت‌رسانی را تسریع و تسهیل کنیم.

وی با اشاره به خدمات جدید سازمان تأمین‌اجتماعی در ماه‌های گذشته گفت: 180 قلم دارو تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی قرار گرفت و همچنین داروهای نازایی بیمه شدند و هزینه درمانی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج کاهش یافت.

نوربخش با بیان اینکه برای حل مشکلات و افزایش خدمات‌رسانی استفاده از فن‌آوری اطلاعات مورد توجه قرار دارد، افزود: نتایج ارتقای خدمات الکترونیک به تدریج مشخص می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سازمان تأمین‌اجتماعی بودجه سال آینده از ابتدای سال 93 ابلاغ می‌شود و این موضوع بدیهی به مدت چند سال انجام نشده بود به صورتی که بودجه سال 92 در مهرماه ابلاغ شد.

وی از آغاز تدوین برنامه استراتژیک و بازگشت سازمان به جایگاه و مأموریت اصلی خود که همان ارائه خدمت به بیمه‌شدگان و افزایش رضایتمندی آنها است، خبر داد.

نوربخش در پایان با تقدیر و تشکر از کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی نوید خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه هدف را داد.

کد خبر 248535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز