سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا تصریح کرد که ملت ایران متجاوزان را به شدت تنبیه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان در حاشیه مراسم افتتاح شبکه رادیو ترانک دیجیتال تترا بومی (طوبا) با بیان این‌که این شبکه به صورت آزمایشی ابتدا در شهرستان کرج به کار گرفته شد، گفت: این شبکه رادیویی می‌تواند خدمات بسیار زیادی ارائه کند.

وی با بیان این‌که ارتباطات پیش‌ از این به صورت آنالوگ بود، گفت: در حال حاضر این سیستم می‌تواند اطلاعات را به صورت صوت، تصویر و دیتا منتقل کند و برای کاربران امکانات بسیار زیادی فراهم می‌کند.

وی با بیان این‌که این شبکه بسیار امن است، گفت: به دلیل امنیت پایدار این شبکه، امکان ایجاد اختلال وجود ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در مورد برنامه وزارت دفاع برای حمایت از ناجا در پایش مرز،‌ گفت: وزارت دفاع وظیفه تامین تجهیزات و ابزار کلیه نیروهای مسلح را دارد و در بحث پایش مرز نیز ارائه سیستم‌های اپتیکی و رادار را در دستور کار قرار داده و می‌دهد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تهدیدات اخیر آمریکا، گفت: روز اولی نیست که آمریکا تهدیدات خود را اعلام می‌کند. یک بار گزینه‌های خود را روی میز گذاشته و با پشتیبانی قدرت‌های بزرگ، هشت سال جنگ به راه انداختند و تمام تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را به کار گرفتند تا اراده مردم را در هم بشکند اما در آخر پیروز نهایی، ملت ما بود.

وی با طرح این سؤال که باید دید چرا آمریکا از دست ملت ما عصبانی است، گفت: پاسخ این است که ملت ایران به رغم تمام محدودیت‌ها، توانستند در تمام زمینه‌ها موفق و سربلند باشند و امروزه به بهانه بحث هسته‌ای، بهانه نخ‌نمایی را به دست گرفته است، اما فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس و NPT است.

دهقان با بیان این‌که نیروهای مسلح آمادگی کاملی در برابر پاسخگویی به جسارت گستاخانه آمریکا یا طفل صغیرش اسرائیل دارد، گفت: با این حال به آنها نصیحت می‌کنیم که به عزم و اراده ایرانیان احترام بگذارند، چرا که ایرانیان ملتی متجاوز نیستند، اما متجاوزان را به شدت تنبیه می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا شما سبد کالا دریافت می‌کنید؟ گفت: در این مورد امتحان نکرده‌ام، اما هدف من خدمتگزاری به مردم است و هر چه جمهوری اسلامی به ما داده است، شکرگزار بوده‌ام.

کد خبر 248360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز