همشهری آنلاین: معاون اجرایی کل ارتش گفت: فرمانده کل ارتش روز گذشته دستورات لازم و اکیدی به یگان‌های مستقر در منطقه گیلان و مازندران برای امدادرسانی و کمک‌های لازم به مردم محاصره شده در برف، صادر کرد.

سرلشکر صالحی

امیر محمد محمودی معاون اجرایی کل ارتش در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بحران بارش برف در استان‌های شمالی، گفت: فرمانده محترم کل ارتش روز گذشته دستورات لازم و اکیدی به یگان‌های مستقر در منطقه گیلان و مازندران برای امدادرسانی و کمک‌های لازم به مردم محاصره شده در برف، صادر کردند.

وی افزود: در این راستا ارتش با اعزام تجهیزات مهندسی مانند بلدوزر و لودر و خودروهای سنگین‌ کمک‌دار و آمبولانس و تجهیزات پزشکی و دارو و همچنین نیروی انسانی به منظور پاکسازی معابر و برف‌روبی، اقدام کرده است.

معاون اجرایی کل ارتش تأکید کرد: همچنین دستور داده شده یگان‌ها می‌توانند آموزش‌های روزانه را تعطیل و اولویت را به امدادرسانی به مردم منطقه قرار دهند.

محمودی ادامه داد: متأسفانه برخی از روستاهای استان گیلان و غرب تالاب انزلی در محاصره برف قرار گرفته‌اند که نیاز به تجهیزات شنی‌دار و زرهی است لذا دستورات لازم به تیپ 216 زرهی ارتش داده شد که با اعزام کمرشکن و تریلر راه‌ها را باز کنند و مواد خوراکی و دارویی را به منطقه اعزام کنند.

معاون اجرایی ارتش با اشاره به امدادرسانی و پشتیبانی توسط بالگردهای ارتش، گفت: از منطقه چهارم نیروی دریایی در استان گیلان درخواست بالگرد داشته‌اند که یک فروند بالگرد امدادرسانی را آماده کرده تا از منطقه پشتیبانی لازم را به عمل آورد و در صورت نیاز آمادگی اعزام بالگردهای بیشتر را نیز داریم.

محمودی در پایان اظهار داشت: بنا به درخواست‌ها، هوانیروز ارتش در حالت آماده‌باش است تا اگر نیاز بود بالگردهایش را به منطقه اعزام کند.

کد خبر 248357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز