مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگراه شهیدصیاد شیرازی به طول ۱۲ کیلومتر یکی از محورهای بزرگراهی اصلی شهر تهران در حد فاصل بزرگراه شهید بابایی تا میدان سپاه است.

این بزرگراه که شهیدعلی صیاد شیرازی نام‌گذاری شده است از میدان سپاه در شرق تهران آغاز و به بزرگراه طبقاتی صدر ختم می‌شود.

تاریخچه:

عملیات اجرایی بزرگراه شهید صیاد شیرازی از سال 1372 در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت که میدان سپاه را به محله اقدسیه در منطقه یک متصل می‌سازد و یکی از بزرگراه‌های اصلی در مسیر جنوب به شمال شهر و بالعکس است. دسترسی‌هایی با بزرگراه‌های شهیدهمت- رسالت- آیت اله صدر و میدان نوبنیاد دارد.

ادامه عملیات اجرایی از سال 1382 حدفاصل بزرگراه رسالت تا میدان سپاه در محدوده این منطقه آغاز شد و تا سال 1384 از بزرگراه رسالت تا خیابان سبلان به اتمام رسید و بهره برداری شد. سال 1385 جنوبی‌ترین قسمت بزرگراه حدفاصل میدان سپاه تا بیمارستان خانواده نیز به اتمام رسیده و بهره برداری شد.

این بزرگراه از رسالت تا میدان سپاه شامل 5 قطعه است که قطعات 1 و 2 از بزرگراه رسالت تا قسمت جنوبی پل سبلان در سال 1385 اجرا شده، پل بتنی پلیس و قطعه 3 تا جنوب پل پلیس نیز اجرا و در تاریخ 3 مهر 1387 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته، باقیمانده قطعه 3 از جنوب پل پلیس تا خیابان شیخ صفی که تملک املاک آن در سال 1389 به پایان رسید و افتتاح شد. قطعه چهارم از خیابان شیخ صفی تا خیابان کاج و قطعه پنجم حدود 1100 متر از جنوب بیمارستان خانواده تا میدان سپاه در سال 1390 کامل شده و به بهره برداری رسیده است.

راه‌های ارتباطی:

مهم‌ترین ورودی و خروجی این بزرگراه عبارتند از: خیابان شهیدمدنی، خیابان شریعتی،خیابان معلم،خیابان سبلان، بزرگراه رسالت،بزرگراه شهید زین‌الدین،خیابان کلاهدوز،بزرگراه صدر و بزرگراه شهیدبابایی.

دسترسی عمومی به بزرگراه:

خط دو متروی تهران در ایستگاه شهید‌مدنی در حاشیه این بزرگراه فعال است، همچنین پنج ایستگاه مترو سهروردی، شهید صیادشیرازی در خط 6،خواجه عبدالله انصاری، شهید زین‌الدین و هروی در خط سه مترو نیز در دست ساخت است.

محله‌های حاشیه بزرگراه:

سبلان، خیابان معلم و دکترشریعتی از مهم‌ترین محله‌هایی هستند که در حاشیه بزرگراه شهیدصیاد شیرازی قرار دارند.

مشخصات فنی:

  • بـزرگـراه شهید صیاد‌شیرازی در تقاطع با بزرگراه شهید زین الدین دارای یک تقاطع غیرهمسطح به‌صورت نیمه‌شبدری است که در توزیع ترافیک منطقه به سمت شمال و جنوب بزرگراه صیاد شیرازی و نیز غرب به شرق بزرگراه‌ زین‌الدین نقش دارد.
  • در این بزرگراه دو دستگاه پل عابر پیاده جهت تسهیل رفت‌وآمد عابران از عرض بزرگراه و شبکه روشنایی و شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در کنار ساخت کندروهای دسترسی محلی بزرگراه انجام شده است.
  • این بزرگراه از طول مسیر 1900متر در 2باند جنوب به شمال و برعکس به عرض 30متر دارای 23 متر سواره‌رو و 4متر رفیوژ میانی و 1.5  متر پیاده‌رو در هر باند است.
کد خبر 248130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز