همشهری آنلاین: توزیع مرحله نخست سبد کالایی در حالی از ساعت اولیه روز جاری (یکشنبه) ۱۳ بهمن ماه آغاز شد که برخی پس از ایستادن در صف‌های طولانی بدون دریافت سبد کالایی خود روانه منزل شدند.

به گزارش ایرنا، توزیع سبد کالایی از ساعت هشت روز جاری در فروشگاه‌های منتخب آغاز شد، از همان ساعات اولیه صف‌های طولانی با وجود بارش برف برای دریافت این سبد شکل گرفت.

براساس اعلام قبلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فروشگاه‌های امکان (کارگران)، اسکاد (کارکنان دولت)، اتکا (نیروهای مسلح)، رفاه (کمیته امداد ـ بهزیستی)، سپه (عموم مردم)، شهروند (عموم مردم)، اتحادیه فرهنگیان (فرهنگیان ـ عموم مردم) مراکز توزیع سبد کالایی هستند.

صف های طولانی مقابل فروشگاه های عرضه نشان از استقبال مردم از این سبد کالایی است اما برخی مانند کارگران فصلی، کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی، برخی از اصناف، روستاییان و عشایر ناامید از دریافت این سبد کالایی از راه آمده، بازگشتند.

این سبد کالایی شامل دو عدد مرغ، یک بسته 10 کیلوگرمی برنج هندی با کیسه زردرنگ و آرم شرکت بازرگانی دولتی ایران و بسته های مقوایی 6 عددی تخم مرغ، دو بطری روغن مایع و دوبسته پنیر است که در کیسه‌های نایلونی به مردم ارایه می‌شود.

یکی از دریافت کنندگان سبد کالایی پس از دریافت محصولات خود ضمن استقبال از این طرح در عین حال، گفت: دولت باید قبل از اینکه زمینه و زیرساخت‌های توزیع این سبد کالایی را آماده و درباره نحوه توزیع آن اعلام عمومی کند، باید گروه‌های هدف را شناسایی و سپس نسبت به توزیع این سبد اقدام نماید تا مانع از بروز ناهماهنگی شود.

وی افزود: در حالی که این سبد کالایی باید میان بازنشستگان و خانواده‌های کارگران دارای افراد تحت تکفل بیشتر توزیع می‌شد، بیشتر کارمندان را شامل شده است.

یک خانم خانه داری که لحظاتی پیش سبد کالایی خود را دریافت نموده بود، به خبرنگار ما گفت: این سبد کالایی خیلی به اقتصاد خانواده کمک می‌کند زیرا این اقدام می‌تواند بخشی از مشکلات تامین مواد غذایی خانوار را برطرف نماید.

وی ادامه داد: اگر توزیع سبد کالایی به تمام اقشار جامعه تعلق می‌گرفت، بهتر بود و رضایت افراد بیشتری از جامعه را جلب می‌کرد.

یکی دیگر از دریافت کنندگان سبدکالایی نیز به خبرنگار ما گفت: برای دریافت این سبد کالایی همه مردم به صورت منظم در صف ایستاده اند و بدون هیچگونه مشکلی سبد کالایی خود را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته اگر دولت تمام کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی را مشمول می کرد، خیلی بهتر بود، چراکه اکثر این قشر جامعه از تمکن مالی سطح متوسط روبه پایین برخوردارند.

وی برخورد عاملان توزیع این سبد کالایی را مناسب ذکر کرد و گفت: توزیع محترمانه این نوع کمک‌ها میان مردم حکایت از آن دارد که دولت قصد دارد کرامت آنها حفظ شود. توزیع این سبدهای کالایی در فروشگاه‌های زنجیره ای معتبر از جمله شهروند، رفاه و اتکا یک اقدام مناسب است.

مدیر اجرایی طرح سبد کالایی نیز از قابل تمدید بودن مدت زمان توزیع سبد کالایی خبر داد و گفت: از مردم می خواهیم تا برای دریافت سبد کالایی هیچ عجله‌ای نداشته باشند چرا که این مدت زمان 15 روزه توزیع سبد کالا قابل تمدید بوده است.

بهمن حاج علی افزود: مردم در روزهای آینده نیز می توانند سر فرصت به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و سبد کالایی خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: کالا به اندازه کافی در شبکه فروشگاهی سراسر کشور توزیع شده است و در صورت نیاز قابلیت تمدید مهلت دریافت کالا وجود دارد.

کد خبر 248065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز